Avatar billede Nikl0618 Nybegynder
21. juni 2011 - 20:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Støvsugning i Ipod Touch Lydingang

Hej
Jeg har et lille problem. Jeg har en Ipod Touch 2. generation, og min lydindgang til høretelefoner er ved at gå i stykker, og så ville jeg spørge om der er nogle af jer der evt. ved om der sker noget ved at støvsuge det, hvis der er snavs indeni, eller om der er andet jeg kan gøre. Jeg kan ikke sende den til reparation fordi den er over 2 år gammel. Jeg vil meget gerne at i skriver, og har brug for hjælpen hurtigst muligt.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. juni 2011 - 20:15 #1
Jeg har selv en iPod video, hvor jeg havde samme problem.

Jeg endte med at købe en ny Minijack indgang incl. kabel, som jeg monterede.

Derved så jeg konstruktionen, og der vil ikke ske noget ved at støvsuge indgangen, da det stort set er et lukket stik. Men jeg tvivler også på at det vil hjælpe.

Du skal finde en fingerfærdig person, der tør skifte den for dig - så skal du købe en ny audio-indgang, samt noget værktøj til iPod adskillelse. Så vil man kunne skifte den, og den er så god som ny igen...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. juni 2011 - 20:18 #2
Her er den til 13$: http://www.irepair.com/ipod-touch-headphone-jack.html - incl. værktøj til åbning.
Avatar billede fhansen82 Mester
21. juni 2011 - 22:03 #3
2 ting du kan prøve. Rens jack stikket på lyttebøfferne. Hvis du kan, så prøv om du kan påvirke de fjerderben der presser på jackstikket inde i iPod'en. Det kan være fjedrene der er ved at blive slappe/påvirket.
Avatar billede Nikl0618 Nybegynder
22. juni 2011 - 09:02 #4
Okay tusind tak for hjælpen begge to, det virker nu, efter jeg gjorde det med fjedrene, så mange tak:)
Avatar billede fhansen82 Mester
22. juni 2011 - 11:59 #5
Det var skam så lidt, men hvorfor tager du så selv pointene?
Avatar billede Nikl0618 Nybegynder
22. juni 2011 - 15:37 #6
Undskyld, jeg er ny til det her, og aner ikke hvordan man bruger det med point, kan jeg lave det om?
Avatar billede fhansen82 Mester
22. juni 2011 - 19:07 #7
Det kan du ikke. Du kan læse lidt om guidelinesne for brug af sitet her. Jeg vil råde dig til lige hurtigt at skimme dem igennem. Her kan du finde hjælp til de fundamentale ting. Det er ligemeget med pointene. Brug dem på andre spørgsmål. Godt du fik det til at virke.
Avatar billede Nikl0618 Nybegynder
23. juni 2011 - 09:22 #8
Tak skal du have... Jeg er så glad for at i hjalp mig:)