Avatar billede sqgersvar Nybegynder
21. juni 2011 - 12:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Person fra Kina, har adgang til min computer

Halløj!

Jeg lavede tidligere en post omkring, at jeg muligvis havde noget virus/keylogger, og der var absolut intet.
Men da jeg loggede på idag, så jeg at er var aktivitet fra Kina, og derfor også blevet hacked, i mit spil jeg spiller, men hvordan søren kan dette lade sig gøre, når der intet var at i se i mine logs?

Nedenstående er aktivitet på min gmail, og det ser ud til, at de har været åp begge mine kontier, selvom passwords ikke er ens!

Adgangstype [ ? ]
(Browser, mobil, POP3 osv.)     Placering (IP-adresse) [ ? ]     Dato/klokkeslæt
(Vist i din tidszone)
Browser     * Danmark (0)     12.07 (0 minutter siden)
Browser     Danmark ()     11.50 (16 minutter siden)
Browser     Danmark ()     11.49 (17 minutter siden)
Browser     Kina (119.7.20.143)     09.11 (2,5 timer siden)
Browser     Danmark ()     20. jun. (14 timer siden)
Browser     Danmark ()     20. jun. (17 timer siden)
Browser     Danmark ()     20. jun. (18 timer siden)
Browser     Danmark ()     20. jun. (21 timer siden)
Browser     Danmark ()     20. jun. (1 dag siden)
Avatar billede stigichongqing Nybegynder
21. juni 2011 - 13:18 #1
Hvor er den log fra? Gmail? Isaafald kan det vel tyde paa at din pc har vaeret hacket og hackeren accesser din gmail via stjaalne passwords.

Har du proevet at aendre dem? Det burde vel loese problemet.
Avatar billede clb92 Nybegynder
21. juni 2011 - 16:52 #2
Ja, du skal hurtigst muligt ændre alle dine koder! Og hvis du stadig tror der er en keylogger på systemet, så ændre dem fra en anden computer.
Avatar billede imz Nybegynder
22. juni 2011 - 10:48 #3
En anden mulighed er :

Du har registreret dig med din gmail på et internationalt forum, f.eks. et gaming forum eller hvad der nu interesserer dig, biler IT, osv. og derigennem er din gmail blevet kompromiteret specielt hvis du benytter samme password til forums som du gør til din gmail.

Det er rimeligt let at gennemgå dine emails for evt. brugernavne og passwords ved en simpel søgning i gmail hvis de først har adgang til din konto.

Som beskrevet - sørg for at have mindst 4-5 forskellige stærke passwords som du benytter forskellige steder på nettet og helst et unikt passwords til din mail og en speciel "stand-alone" gmail til din f.eks. World of Warcraft konto.

En indikation af at du er "synlig på nettet" er selvfølgelig at du modtager spam.

Held og lykke
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
03. juli 2011 - 15:04 #4
Jeg undskylder for det sene svar, der har været noget arbejde, og en Roskilde Festival der lige skulle overståes. Jeg har ændret alle passwords, og venter nu "spændt" og ser om der er indtrængen af min mail senere.
Avatar billede clb92 Nybegynder
03. juli 2011 - 15:50 #5
Jeg har i mellemtiden haft min Facobook hacket, og jeg har været så dum at bruge den samme kode til rigtig mange ting (mere end 70). Brugte en hel dag på at skifte mine koder :)
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
11. august 2011 - 12:37 #6
Imz -> smid et svar
Avatar billede claes57 Ekspert
18. januar 2012 - 17:57 #7
læg et svar selv - eller send en intern besked til lmz - for at lukke.
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
20. januar 2012 - 15:03 #8
..