Avatar billede Steen Seniormester
21. juni 2011 - 01:45 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

FTP server program win7 let at g til

Søger et FTP server program på min Win7 maskine, som skal være let at gå til opsætnings mæssigt, og let i forhold til at få adgang på en Win7 maskine
Avatar billede PrOz Nybegynder
21. juni 2011 - 02:03 #1
Prøv eventuelt http://www.bpftp.com/ nemt, og brugervenlig program :)
Avatar billede Steen Seniormester
21. juni 2011 - 04:34 #2
Det jeg søger må gerne være freeware.
Avatar billede tballe Nybegynder
21. juni 2011 - 07:53 #3
Prøv filezilla, som er en fin server.

Hilsen tballe
Avatar billede tballe Nybegynder
21. juni 2011 - 07:54 #4
Her er et link

http://filezilla-project.org/

Hilsentballe
Avatar billede Steen Seniormester
21. juni 2011 - 08:37 #5
Hej - lige hvad jeg har brug for, men jeg er lidt forvirret. Jeg har installeret clienten på min datter maskine men kan ikke rigtig finde frem til hvor jeg finder ud af hvad hun skal skrive som "Vært"

Jeg har en port - serveradresse - og et password
Avatar billede tballe Nybegynder
21. juni 2011 - 08:50 #6
Hej

Værten (host) er din serveradresse.

Hvis du har sat serveren op på dit domæne, vil det være således:
steenmikkelsen.dk og porten er formodentlig default port 21.

Hilsen tballe
Avatar billede Steen Seniormester
21. juni 2011 - 09:27 #7
Det driller.

under "FileZilla Server Options" - har jeg under "Passive mode settings" skrevet http://steenmikkelsen.dk i feltet "Retrieve external IP adress from:" - der er vinget af i "Don`t use evternal IP for local connections". Under Admin Interface settings er "Port on which the admin interface should listen: " sat til 14147 noget programmet selv har gjort.
Andre steder har jeg ikke indtastet noget på server - ud ove at have oprettet en bruger med brugernavn - password - og henvise til en folder på min HD.

I Clientprogrammet har jeg som vært skrevet "steenmikkelsen.d" indtastet brugernavn og password og sat port til 14147 og prøvet ned port 21. Programmet skriver så følgende når jeg forsøger at logge på:
kontrollere adressen på: steenmikkelsen.dk
Tilslutter til: 195.249.40.124:14147

og så kommer der denne fejlbesked:
Forbindelsen mistet ved timeout - kunne ikke forbinde til serveren

ud over alt dette opsæt, er der så noget firewall på min maskine der skal pilles ved ?
Avatar billede tballe Nybegynder
21. juni 2011 - 10:21 #8
Avatar billede Martin1926 Nybegynder
17. juli 2011 - 23:03 #9
Filezilla er et udmærket client program.
Hvis du skal have adgang til din webside, ville jeg mene det skulle se sådan her ud, medmindre du hoster selv:
Vært: ftp.steenmikkelsen.dk
Brugernavn: steenmikkelsen.dk
Password: ********
Port 21