Avatar billede Trygge Nybegynder
20. juni 2011 - 21:37 Der er 4 kommentarer

Skærm flimrer konstant, men ikke ved opstart

Hejsa, jeg har et meget underligt program.

Når jeg starter min stationære computer op, så fungerer det hele indtil log-in skærmen kommer. Jeg kan sagtens se på skærmen at windows bootes osv, men når login skærmen kommer er der konstant flimren. Der er så meget flimren at det er umuligt at se noget på skærmen.
Et andet underligt aspekt ved dette er, at 8 timer inden jeg opdagede dette første gang, fungerede det hele fint, men da jeg tænder skærmen har jeg dette problem. I disse 8 timer er der computeren på ingen måde blevet rørt.

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med mit meget store problem.
Hvis det er til nogen gavn, så kører jeg windows xp på en 4 år gammel computer+skærm. Mit grafikkort er et nvidia, som højst sandsynligt ikke har den senest opdaterede driver.
Avatar billede jeanpicasso Nybegynder
21. juni 2011 - 10:53 #1
prøv at starte din pc op i fejlsikret tilstand.

det kunne selvfølgelig tyde på at enten din skærm eller skærmkort ikke har det så godt, men.. det KAN være at din opløsning er sat for høj til din skærm. det vil du kunne rette i fejlsikret tilstand som du kan vælge når du starter den pc op. jeg mener at man trykker på F8 en masse gange når den lige er startet op. du skulle derefter gerne komme ind i et skærmbillede hvor du kan vælge fejlsikret tilstand. den starter din pc op med et minimum af drivere (det kan tage noget tid for den at starte).

håber at det kan hjælpe dig.
Avatar billede Vandreren Novice
21. juni 2011 - 15:16 #2
I kontrolpanel 'Skærm': Sæt "skærmens opdateringshastighed" til 60 Hz eller højere.
Avatar billede Trygge Nybegynder
21. juni 2011 - 22:29 #3
Tak for svarene, men selvom jeg starter i fejlsikret tilstand sker det samme.

Jeg ved det ikke er skærmen der er noget i vejen med, for når sætter en anden skærm til sker det samme.
Avatar billede Vandreren Novice
22. juni 2011 - 15:48 #4
Prøv med et andet grafikkort.