Avatar billede KAND0SIGEKAG3 Nybegynder
19. juni 2011 - 17:18 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Genformaterings Hjææælp!

Hej alle.

Ville lige høre, om der var nogen der kunne hjælpe mig med, at genformatere min bærbar.

Efter genformateringen, skal jeg så bruge en Win7 disk?

Hvis i mangler info, om computeren spørger i bare.
19. juni 2011 - 17:20 #1
Velkommen til E. ...

...Efter genformateringen, skal jeg så bruge en Win7 disk... - Selfølgelig.

Men - er PC'er 'født' med WIN7 ?
Eller den 'hjemmelavet' ?
Avatar billede KAND0SIGEKAG3 Nybegynder
19. juni 2011 - 17:23 #2
Altså da jeg fik den, startede jeg den op, og den begyndte at installere selv. Så forstår ikke hvorfor den skal bruge den anden gang.

Og nej den er ikke Hjemmelavet.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
19. juni 2011 - 17:39 #3
Din windows installation har været præinstalleret og når man starter den første gang så skal man indtaste nogle få oplysninger. Når din windows har været præinstalleret så findes der sikkert en recovery-partition på din computer som du kan bruge til og gendanne computeren til fabrikstilstand.

I nogle tilfælde så kommer der en windows dvd med når man køber en computer, gør der det så kan du også bruge den til og geninstallere windows.

Hvis du vil geninstalleret/gendanne med recivery-partitionen så skal du fortælle os hvilken computer du har, det er forskelligt fra producent til producent hvordan man aktivere den partition.
Avatar billede KAND0SIGEKAG3 Nybegynder
19. juni 2011 - 17:54 #4
Det er en: Asus N73SV - TY145V.

Men jeg har ingen idé om hvor den partition skulle være
19. juni 2011 - 17:56 #5
... den partion er normalt også 'usynlig'  *S* ...
Avatar billede foodear Praktikant
19. juni 2011 - 17:59 #6
Du skal bruge programmet ASUS AIRecovery + et antal skiver
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juni 2011 - 18:05 #7
Hvordan du gendanner din pc burde jo stå i den manual du har fået med pc.
Lige som du starter din pc op kommer der et opstartbillede der fortæller hvilken knap du skal trykke på for at starte gendanneses processen af pc. Er typisk F10-11 eller 12.
Avatar billede KAND0SIGEKAG3 Nybegynder
19. juni 2011 - 18:15 #8
Hvorfor skal jeg bruge skiver, til at gendanne? Jeg skal jo ikke lave sikkerheds kopier..
Avatar billede foodear Praktikant
19. juni 2011 - 18:32 #9
"AI Recovery - A system restoring utility that allows you to create recovery disks. AI Recovery can only be used with notebooks that have a preinstalled OS and a hidden partition. I'd recommend keeping this program until restore disks are made."

Gik ud fra at du ikke havde installations medier .....
Avatar billede foodear Praktikant
19. juni 2011 - 18:39 #10
http://www.youtube.com/watch?v=X1cK36XUNi8 se her hvordan du gør ......
Avatar billede slasher_x Novice
20. juni 2011 - 15:32 #11
Tryk F9 når Asus logoet står på skærmen umiddelbart efter du har tændt maskinen. Tryk gerne flere gange, for at være sikker på den har registreret det :-)
Så starter Asus recovery som installerer fabriks image på maskinen
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juni 2011 - 17:19 #12
ref #7
Okay F9 på Asus. Det vidste jeg så ikke, men nu må vi se om der kommer hul igennem til recovery delen..
Avatar billede KAND0SIGEKAG3 Nybegynder
20. juni 2011 - 19:00 #13
Jeg kiggede i manualen, og fandt ud af det, så ''220661'' Hvis du lige smider et svar, så gir' jeg dig points'ne

Mange tak for hjælpen alle sammen. :DD
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juni 2011 - 19:17 #14
Ping!
Avatar billede KAND0SIGEKAG3 Nybegynder
20. juni 2011 - 19:46 #15
There you go. :D