Avatar billede Rikkezen Nybegynder
19. juni 2011 - 15:31 Der er 11 kommentarer

Stationær spille pc til 13-årig

Hej eksperter!

Jeg har søgt lidt rundt, men har ikke kunne finde nogle svar på dette spørgsmål, som er "up to date".

Min for nyligt konfirmerede lillebror kunne godt tænke sig at købe en stationær pc til at spille på.
Den skal kunne trække Counter Strike Source, Leage Of Legends, Left 4 Dead, Dead Space o.lign.

Da jeg bare er storesøster, og ikke har den store viden om systemkrav osv., kunne jeg meget godt tænke mig jeres bud på en stationær pc, der kan trække disse spil? (Helst mere end bare trække - han spiller meget online også)

Kan I anbefale en pc?

Hans max pris er 6.500 kr.

Mvh. Rikke
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. juni 2011 - 16:22 #1
Uden at være direkte ekspert på hvilke dimser der skal vælges og hvilke der ikke skal.
Så vil jeg mene følgende bør række:

Min 4.gb ram.
CPU bør ikke længere være en flaskehals, så der går det meste an. (men overvej evt. nyere model)
Grafikkort: Er nok her man bør ofre nogle penge, dog klarer mit gamle Nvideo GeForce 8800gtx sig stadig ganske fint i de fleste spil.
19. juni 2011 - 16:48 #2
... det fremgår ikke hvorvidt SKÆRM, Tastatur, mus, ... også skal være nyt ?
Avatar billede Rikkezen Nybegynder
19. juni 2011 - 16:53 #3
jakobdo: Har du evt. et forslag til en maskine der har det du foreslår?

karise_larry:
Tastatur har han selv. Men resten skal også være nyt. Men det skal ikke nødvendigvis inkluderes i prisen.
Avatar billede Rikkezen Nybegynder
19. juni 2011 - 17:16 #4
For sjovs skyld, slog jeg lige op i el-gigantens tilbudsavis.
Her fandt jeg en Packard Bell (IXTREI5631NCD) med følgende specifikationer:
Intel Core i5 650
6144 MB DDR3 RAM PC 1066 MHZ
1536/3327 MB Geforce GT 440
1000 GB Harddisk

Prisen er 5499,-

Ser denne rimelig ud?
Er CPU og Grafikkort rimeligt?

Mvh Rikke
19. juni 2011 - 17:22 #5
... og så en 22-24" skærm også !!!
Kan fåes til under 1000 Dkr. i skrivende stund...
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. juni 2011 - 19:17 #6
Mit gæt er at:
1536/3327 MB Geforce GT 440
er et grafik kort med shared ram.
Hvis det skal være en gaming computer, så sørg for den har dedikeret ram.
Avatar billede Rikkezen Nybegynder
19. juni 2011 - 19:41 #7
I søgen efter dedikeret ram, fandt jeg denne:
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/stationar-computer/INS5607255/dell-inspiron-560-mt-stationar

og denne:
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/stationar-computer/PAP6769SC/hp-pavilion-p6769sc-stationar

Hvilken af disse vil I anbefale?
Og er grafikkortene overhovedet gode nok?

Mvh. Rikke
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. juni 2011 - 19:58 #8
Der ville jeg klart vælge HP.
Den har bedre / nyere CPU.
Dobbelt op på ram på grafikkortet.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
20. juni 2011 - 00:12 #9
#0 Der er 2 muligheder. Enten at bygge den selv (kan han dette?) eller købe en færdigsamlet maskine. Til 6,5k skal vi kigge på noget value for money. Så hvis du beslutter dig om det skal være færdigsamlet eller samleselv, så kan jeg finde en maskine til ham.
Avatar billede nicqh Praktikant
20. juni 2011 - 21:40 #10
du får meget mere computer for penge hvis du går ind på fx http://www.mm-vision.dk/ eller http://www.sharkgaming.dk/
der for du bedre kval for pengene.
Avatar billede nicqh Praktikant
20. juni 2011 - 21:41 #11