Avatar billede cali1 Mester
19. juni 2011 - 11:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Få billede fra bærbar til fladskærm.

Hej jeg har en bærbar pc hvor jeg gerne vil have billedet over på fladskærm, jeg har følgendestik vga ud fra pc og hdmi ind i tv - har været inde og tilslutte skærm 2 og valgt vga udgang men jeg kan bare ikke få billede på nogen af hdmi-indgangene, hvad gør jeg forkert.

Ps. jeg er godt klar over at hvis jeg skal have lyd med skal det være via eksternt kabel.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede plektor Nybegynder
19. juni 2011 - 11:57 #1
Var stikket et der fulgte med pc'en? - Jeg mener at det kan være svært at lave et analogt (vga) signal om til digitalt (HDMI) uden man har en form for converter boks... Jeg er ikke helt sikker...

Mit bedste bud er at TV'et skal indstilles til at signalet i HDMI port XXX er analogt....
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juni 2011 - 18:11 #2
Og din fladskærm har ikke vga input (Pc indput)?
Vi har to fladskærms tv her i huset hvor de forefindes på begge to.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juni 2011 - 18:13 #3
Min søn har en vga til vga ledning med lydstik på så han kan koble bærbar til fladskærm.
Avatar billede cali1 Mester
21. juni 2011 - 20:04 #5
mit tv har ikke vgaindgang, så har fundet ud af at hvis jeg skal have det til at fungere skal jeg købe en konverter og det vil jeg ikke ofre 5-600 kr. på.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2011 - 20:07 #6
Okay.