Avatar billede skoet Nybegynder
17. juni 2011 - 21:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Min side ser forkert ud på andres computere

Hej Eksperter!

Jeg har hjemmesiden sejlersko.dk som jeg lige er blevet færdig med. Har en bærbær med en 19" skærm, hvor det hele aligner perfekt - på min computer vel at mærke. Men når jeg åbner siden på andres computere er headeren og footeren slet ikke centreret. Der må være noget galt med mit CSS, men kan simpelthen ikke gennemskue, hvad der er fokrert. Er der nogen, der kan hjælpe mig?

På forhånd tusind tak!

Med venlig hilsen

Frederik Skøt
Avatar billede softspot Forsker
17. juni 2011 - 21:49 #1
Prøv at sætte width og de øvrige egenskaber på header og footer så de følger contentheader, contentmenu og content... du har sat bredden til 1630px på header og footer.
Avatar billede softspot Forsker
17. juni 2011 - 21:56 #2
Du bør i øvrigt overveje at optimere billeder på sitet (specielt baggrundsbilledet som fylder knap 1 Mb) - dit site kræver et download på knap 1,3 Mb for at vise default-siden.
Avatar billede skoet Nybegynder
17. juni 2011 - 22:14 #3
Med hensyn til kritikken af størrelsen, har du helt ret. Det skal jeg have gjort noget ved. Har prøvet at justere bredden, men forstår stadig ikke, hvorfor headeren får et skub til højre?
Avatar billede softspot Forsker
17. juni 2011 - 22:28 #4
Prøv at sætte width på header og footer til 100% i stedet for en fast pixelbredde. Grunden til at headercenter (ser ud til at den) rykker til højre er, at den rent faktisk centreres ifht. 1630px og ikke den aktuelle browserbredde.
Avatar billede softspot Forsker
17. juni 2011 - 22:35 #5
Det er muligt du bliver nød til at sætte stylen

margin: 0px;

på body for at slippe af med scrollbaren i bunden. Evt. også sætte baggrundsfarven på body så den matcher baggrundsfarven for footeren og headeren.

Jeg har ikke lige gennemskuet hvorfor du har negative marginer på body, men du har givetvis et argument herfor.
Avatar billede skoet Nybegynder
17. juni 2011 - 22:44 #6
Spot on. Det var det, der var galt. Nu ser det rigtigt ud:

http://sejlersko.dk

Tusind tak for hjælpen, Softspot!!
Avatar billede skoet Nybegynder
17. juni 2011 - 22:45 #7
Hov. Jeg fuckede lige tråden op har ikke prøvet det før. Hvordan giver jeg dig points for svaret? :)
Avatar billede softspot Forsker
17. juni 2011 - 22:49 #8
Du får lige et svar fra mig, som du kan tildele point.

Velbekomme :-)