Avatar billede Obbi Nybegynder
17. juni 2011 - 20:36 Der er 3 kommentarer

Local Database

Hey har lige flyttet alt mit skole arbejde fra min bærbar over til min ejen pc. men når jeg prøver og køre mine projecter med local database får jeg denne fejl.

"A network-related or instance-specific error occurred while establishing a connection to SQL Server. The server was not found or was not accessible. Verify that the instance name is correct and that SQL Server is configured to allow remote connections. (provider: SQL Network Interfaces, error: 26 - Error Locating Server/Instance Specified)"

Hvad kan skyldes dette? det virker fint på min bærbar.

køre med MS VS 2010 på min pc

mener det er 2009 på min bærbar
Avatar billede NCG Novice
18. juni 2011 - 08:50 #1
Har du installeret SQL Server med samme config som på den bærbare ?
Avatar billede Obbi Nybegynder
21. juni 2011 - 14:02 #2
Hvordan kan man tjekket deT?
Avatar billede NCG Novice
24. juni 2011 - 08:42 #3
Du kan jo starte med at kigge i SQL Server Configuration Manager.

Hvis du har kopieret alt over råt, har du så også rettet din connection string? Passer servernavn?