Avatar billede learningvba Nybegynder
17. juni 2011 - 18:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

.Doc til .Tiff - uden at Word er installeret....

Hej,

jeg er på jagt efter et program som kan konvertere .doc-filer til .TIFF uden at Word er installeret.

Jeg brugt en del timer på at dl og installere diverse konverteringsprogrammer, og alle insisterer på at Word skal være installeret førend de virker - det fremgår selvfølgelig ikke af deres hjemmesider - det ville jo være for let :-)

Mit behov er ca. som følger:
1) konvertering skal foregå uden GUI, dvs. cmdline, da det en server som unattended skal forestå konverteringen
2) programmet skal mindst kunne læse Word 2003 formatet - gerne også senere versioner
3) Office/Word skal ikke være installeret
4) output skal være .TIFF, single page & multi page, afhængig af input
5) mindst sort/hvid i endelig .TIFF
6) skal være istand til konvertere evt. billeder i word-filen
7) retur-koder der signalerer fejl/succes
8) gerne en logfil (ikke krav)
9) sprog: helst ikke noget som ikke tales i Europa :-)
10) platform: windows server <something>

(har nok flere krav, som jeg selvfølgelig først opdager når jeg begynder at bruge programmet :-))) )

Prisen er, indenfor rimeligheden rammer og tilhørende support, ikke afgørende.

Det vil være utroligt dejligt, hvis du selv har prøvet programmet eller kender en som har prøvet det, dvs. lidt i stil med "kan anbefales af xyz som har prøvet det i praksis".

Tak for hjælpen!

(100point fordi det bare kke (for mig) er så ligetil endda)

PS. Det kan anbefales at have en virtual pc lignende "pc" kørende hvis man vil teste. Har mistet 1 "virtuel pc" :-)
Avatar billede pstidsen Novice
17. juni 2011 - 18:40 #1
Avatar billede learningvba Nybegynder
18. juni 2011 - 09:00 #2
CoolUtils starter WordPad som "oversættelses"-program, og første melding er at grafik-konvertering ikke er mulig.

VeryPdf, OkDoSoft o.a. gør ca. det samme.

Dvs. de reelt kun levererer en printer-driver funktionalitet til Word.

Tak for input.
Avatar billede jernrosen3 Forsker
18. juni 2011 - 11:23 #3
Avatar billede learningvba Nybegynder
19. juni 2011 - 21:44 #4
@jernrosen3

Desværre heller ikke en mulighed.

Reelt ønsker jeg ikke andet end konverteringsprogrammet installeret på maskinen.

Tak for forslaget.
Avatar billede Vandreren Novice
20. juni 2011 - 21:34 #5
Hvis problemet udelukkende er installation af et program, så hent en portable version. :)
Avatar billede learningvba Nybegynder
21. juni 2011 - 09:55 #6
Også en mulighed, som jeg faktisk ikke havde tænkt over :-)

Men :-), nej, fordi jeg er så utrolig magelig indrettet at jeg vil have færrest mulige fejlkilder i noget som skal passe sig selv næsten 100%.

Tak for forslaget.
Avatar billede jernrosen3 Forsker
21. juni 2011 - 22:24 #7
Jeg læste lige dine krav gennem igen :

Citat : "1) konvertering skal foregå uden GUI, dvs. cmdline, da det en server som unattended skal forestå konverteringen"

Jeg ved ikke om denne kan køre cmdline; men umiddelbart lyder den fornuftig : http://www.word-convert.com/
Avatar billede learningvba Nybegynder
22. juni 2011 - 09:04 #8
@Jernrosen:
Det var absolut et interessant program, endeligt et som ikke krævede Word installeret :-)

Desværre var tif/tiff ikke tilgængelig som destinations-format <snøft>

GUI/cmdline undersøgte jeg ikke, men hastigheden for en doc->pdf konvertering var bestemt acceptabel.

Tak for forslaget!
Avatar billede learningvba Nybegynder
29. juni 2011 - 10:46 #9
@Alle:

Lukker og slukker for spørgsmålet.

Hvis der er nogen der gerne vil point for indlæg, så skriv.

Den løsning jeg vælger, baseret på dagens (u)vidensniveau, er at printe lokalt - dvs. ikke bruge en uafhængig applikation til konvertering.

For dem der har behov for at konvertere Word (2003) til .PDF, uden Word, så kig på JernRosens forslag.
Avatar billede jernrosen3 Forsker
29. juni 2011 - 14:22 #10
Nej tak til point - håber at din søgen efter den helt rigtige applikation må lykkedes for dig *S*
Avatar billede learningvba Nybegynder
05. juli 2011 - 12:49 #11
Min søgen er indstillet = opgivet.
Må acceptere at en printer-driver løsning benyttes.
<snøft!>