Avatar billede dux Nybegynder
17. juni 2011 - 17:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ny strømforsyning til nyt bundkort

Lang tid siden jeg har været herinde, har kørt med en 3.0 Ghz P4 på et Intel 865PERL, som jo egentlig virkede fint, den var bare for langsom. Havde også et par småproblemer med flash og diverse, så...

Ud og investre, i:

1 ASUS M4A89GTD PRO (usb 3.0 sata6) (med indbygget grafik-kort)

1 AMD Phenom II X4 955BE (3.2GHz) 125W, AM3

HyperX DDR3, 1600 MHz CL9, 8 GB kit (2x4)

Og det virker upåklageligt, lige bortset fra at der kommer den mest ubehagelige hyletone fra computeren jeg nogensinde har hørt (av)

Har snuset mig frem til at det kunne være nogle komponenter på bundkortet med kobber-viklinger på, der går i selvsving, men dem er der ikke nogle af på mit bundkort.

Er umuligt helt at lokalisere hvor hyletonen kommer fra, men det virker som et sikkert symptom at hyletonen forsvinder når jeg defragmenterer...

Så jeg tænkte også på det kunne være harddisken, men den er altså rimeligt ny:

Seagate Momentus XT 7200.1, 500 GB, SATA II.

Og den har jo aldrig sagt noget med den gamle konfiguration

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så: Jeg skal ud og købe en ny strømforsyning, skal også have et hampert grafik-kort sat i på et tidspunkt (ihvertfal når elderscrolls skyrim kommer) hvilket jo suger noget saft...

P.T har jeg en seasonic på 500W (så vidt jeg kan huske) men den er heller ikke helt ny længere...

Spørgsmålet er hvilken jeg skal købe?

både seasonic og enermax har nogle fede modeller (gold) men også nogle fede priser, og der er vist ikke nogle steder man kan købe dem i Danmark (?)

ellers er alternativet Procunsult´s: (ligger i Odense hvor jeg bor)

Chieftec 1000W, 80 Plus, SLI, EPS12V, CM, 140mm

Det skal siges jeg ikke betaler for stømmen hvor jeg bor, så det er irellevant...

Er der ogen der kan give et indspark til dette?

Det ville være fint med noget respons.....
Avatar billede Daniel97 Nybegynder
17. juni 2011 - 17:48 #1
Avatar billede Daniel97 Nybegynder
17. juni 2011 - 17:50 #2
Avatar billede dux Nybegynder
17. juni 2011 - 18:20 #3
ok, godt fundet.

den ser godt nok FED ud! :-)

Spørgsmålet er om 850W er nok, men igen , den er jo gold-certificeret, så den yder nok lige så meget som en 1000 watter, uden nogen certificering (?)

det kunne godt ligne noget for mig, tak for indlægget.
Avatar billede Daniel97 Nybegynder
17. juni 2011 - 23:56 #4
Selv tak, lægger et svar til dig hvis det er svar nok til dig!
PS. Du kan altid skrive til MM-vision og spørge og få et rigtig svar om det du søger, de hjalp med min nye pc, håber du finder det du søger. :)
Avatar billede Daniel97 Nybegynder
18. juni 2011 - 00:06 #5
Her er et alternativ også: http://www.proshop.dk/Stroemforsyning.htm husk at vælge strømforsyning til venstre, ved ikke lige om der var nogle af de produkter du leder efter, men du kan da kigge lidt, hvis du ikke allerede har set siden.. :D
Avatar billede dux Nybegynder
18. juni 2011 - 16:12 #6
ok, der er der lidt meget prisforskel i de 2 butikker...

tror jeg holder spørgsmålet åbent indtil jeg får købt en strømforsyning, forhåbentligt i næste månede...

men jeg er da blevet lidt lun på den seasonic...
Avatar billede dux Nybegynder
22. juni 2011 - 16:07 #7
Daller_ >>> du kan bare lægge et svar, ser ikke ud til der sker mere her, har for så vidt også truffet beslutningen...

men tak for hjælpen.
Avatar billede Daniel97 Nybegynder
22. juni 2011 - 17:59 #8
(svar)
Okay, håber du er tilfreds med svarene. God fornøjelse med din pc