Avatar billede ds Nybegynder
07. januar 2000 - 13:15 Der er 9 kommentarer

Diskchecking

Under opstart checker systemet mine harddiske og genstarter 3 gange
Hvordan slån man denne funktion fra
Avatar billede ravelin Nybegynder
07. januar 2000 - 14:16 #1
Det lyder somom du har en MEGET alvorlig fejl på din harddisk.
Enten er den ved at gå død eller også skal du bare geninstallere.
Prøv dog at skriv fdisk /MBR i en dos først.
Avatar billede cldu Nybegynder
07. januar 2000 - 14:29 #2
ravelin: *rømme* Win2k HAR ikke nogen dos-promt, og start-diske kan IKKE læse NTFS... :-/
Avatar billede ravelin Nybegynder
07. januar 2000 - 14:54 #3
AAARGHH, jeg gjorde det igen god damnit.
Nu må jeg sgu huske at kigge på kategorien....
Men uanset hvad så kan han bruge nogle af de diskfunktioner der er indbygget i NT til at tjekke disken. Jeg kan ikke lige huske hvad de hedder da jeg ikke sidder på min 2K. Scandisk er da der ik?
Avatar billede cldu Nybegynder
07. januar 2000 - 14:58 #4
ravelin: jo, men den kan ikke gøre så meget hvis den er gal i bootsectoren :-/

... men det kunne /mbr da i det mindste. :-)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
07. januar 2000 - 20:33 #5
man kan jo altid flytte disken til en anden comp og så ordne det derfra
Avatar billede ravelin Nybegynder
08. januar 2000 - 14:01 #6
Cyber: hvad er det du kan rette fra én computer som han ikke kan gøre fra denne?
svjv kan han da godt komme ind i windows og bruge programmerne til diske.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. januar 2000 - 17:25 #7
hmm sorry måske har jeg misforstået det
Avatar billede spacefrog Nybegynder
09. januar 2000 - 10:22 #8
du kunne vel smide win2k eller nt4 ind eller noget, så du kan se den ntfs partition på en anden omputer, og derfra så formaterer den til evt. fat32.... så kan du tage den fdisk /MBR som ravelin foreslår i første kommentar!
Avatar billede ravelin Nybegynder
09. januar 2000 - 14:20 #9
Jamen så sletter han jo alt alligevel ik?
Så kunne han jo ligeså godt formatere harddisken i den nuværende maskine.
Eller misforstår jeg dig spacefrog?