Avatar billede honey_monster Nybegynder
15. juni 2011 - 21:26 Der er 1 kommentar

Hvilket AP til fibernet

Jeg har fået 60/60 mbit fiberforbindelse, og det gamle access point (linksys wrt54g) kan ikke "levere varen". Den kan kun lukke ca. 15-20 mbit igennem, og er nu stået af.

Hvilket access point skal jeg så vælge?
Nogle siger N-typen, som skulle kunne levere 60/60 mbit trådløst, og andre siger at man ikke kan få trådløst, som kan håndtere denne hastighed.

Nu spørger jeg jer, om jeg skal købe eks. ZYXEL WAP3205 til 450,- eller om i har andre forslag til under 500,- - eller om jeg skal købe noget billigere som leverer langsommere forbindelse, og så kable forbindelsen når jeg har brug for fuld skrald i hastighed?
Avatar billede dhede Nybegynder
16. juni 2011 - 19:34 #1
Der er masser af routere/access points som kan håndtere denne hastighed. F.eks. linksys WRT610N eller Linksys E3000. Det er 2 highend CPE'er som kan klare ~300mbps. Prisen ligger mellem 700-1000 kr. Personligt har jeg ikke gode erfaringer med Zyxel set i forhold til linksys. Draytek laver også nogle gode produkter som leverer varen.