Avatar billede stimmedmarine Nybegynder
14. juni 2011 - 00:01 Der er 3 kommentarer

Ebay - Kan de kræve penge fra mig uden mine bakoplysninger ?

Jeg er kommet til at trykke "køb" en Bil Forstærker til 1200 kr på Ebay, og der står i deres politik at man skal købe en vare når man har trykket på køb knappen.

http://pages.eim.ebay.dk/Education?tab=5

Kan jeg se frem til at SKULLE betale de 1200 kr uanset hvad eller hvordan... Måske nogle der har forstand eller erfaringer med det.

Er en gut på SU så ville smadre mit liv hvis jeg skulle af med de penge nu.
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2011 - 00:14 #1
Har ikke direkte erfaring med dette, men så vidt jeg kan læse under "Regler i forbindelse med ubetalte varer" og "Løsning af problemer" er det muligt at kontakte sælgeren og "venligt" spørge om vedkommende har mulighed for at annullere salget til dig.

Umiddelbart (under "Regler for købere") er det værste der kan ske for dig ved en ubetalt vare:
    Annullering af annonce
    Begrænsninger i kontorettigheder
    Midlertidig lukning af konto
    Tab af eBay-gebyrer på annullerede annoncer
    Tab af PowerSeller-status

Så vidt jeg kan læse mig frem til vil de ikke sende dig en regning omkring et køb som du ikke betaler for.
Avatar billede stimmedmarine Nybegynder
14. juni 2011 - 00:18 #2
Ja tak for hjælpen, jeg har os skrevet til ejeren. Men tak fordi du kunne se på det med rolig øjne, og godt at du forstår det samme som mig. Har dog læst om at de har trukket fra folks PayPal Konto, men sådan en har jeg heldigvis ikke registreret hos dem...
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2011 - 00:24 #3
Nej, så du burde have dit på det tørre :).