Avatar billede 2diamond Nybegynder
13. juni 2011 - 18:10 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Spillecomputer

Min søn skal have en ny bærbar. Vi har set denne er det en I tror man kan spille WOW og Mindcraft på?? den er set til 3600,-

Acer 15,6" Model AS 554 42G- 324G64Mnbb
AMD Athion II Dualcore M320
(21GHz) 4 GB DDR2 RAM
640 GB Harddisk
op til 2304 MB ATI Radeon HD 4570 Grafik (512 Dedikeret) med HDMI.
15,6" LED HD skærm, Webcam. DVD brænder. Trådløst netværk
pre-N 5-i-1 kort læser. Windows 7 home premium 64-bit.

Hvad kan I ellers anbefale i den prisgruppe.
Mvh Lotte
Avatar billede MadsDue Nybegynder
13. juni 2011 - 18:14 #1
Et godt tip,

De computer man oplever flest fejl på er Acer, godt nok er de tit meget billige, med det medfør ofte en masse tid med at få den lavet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juni 2011 - 18:55 #2
Et godt tip:
Lyt ikke efter #1
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2011 - 19:28 #3
Den formentlig godt køre WoW, og hvert fald Minecraft.

Er 3600 det den højest må koste?

Til tilsvarende pris er disse formentlig bedre:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4600972
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4190854
Avatar billede MadsDue Nybegynder
13. juni 2011 - 20:06 #4
Why not?
Avatar billede MadsDue Nybegynder
13. juni 2011 - 20:07 #5
det skulle ik have været et svar
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juni 2011 - 20:10 #6
#4 Why not hvad?
Avatar billede 2diamond Nybegynder
14. juni 2011 - 08:23 #7
Er der ikke et klogt hoved der kan fortælle mig hvad det er der skal kigges efter når man skal se om det er en god nok PC til at spille WOW og minecraft på.
Skal jeg have et specielt grafikkort, specielle RAM, elle hvad er det der gør det???
Fatter det simpelthen ikke.
Avatar billede M_Black Nybegynder
14. juni 2011 - 08:40 #8
#1 Har altså ret omkring det med acer computere , omkring efter 1 år kommer der altid fejl på dem eller den går i stykker når garentien er udløbet...
Avatar billede M_Black Nybegynder
14. juni 2011 - 09:02 #9
Hvis du kigger på den æske hvor WOW ligger i der står nogle minimums krav til hvor god ens pc skal være og det skal man mindst have plus noget bedre for få den bedste ydelse af  spillet og kunne køre det optimalt.
Avatar billede M_Black Nybegynder
14. juni 2011 - 10:06 #10
For omkring de 4000 kr. kan du få dig en bærbar pc han kan bruge og spille en masse spil på og WOW og Minekraft er intet problem på den.
Den en god computer for faktisk en billig pris efter dem jeg har set med priserne på andre og den hardware de indeholder.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4661924

ASUS U31F RX130V
Intel Core i3 2.53 GHz / 13.3 tomme / 500 GB / 4 GB DDR3 SDRAM / Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit Edition
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2011 - 12:41 #11
Det grafikkort der er i "ASUS U31F RX130V" er et Intel GMA HD. Med dette ville du fint kunne afspille HD-film osv., men det er ikke særligt godt til spil, hvor du formentlig vil ende med at køre med low-settings i f.eks. WoW.
Avatar billede 2diamond Nybegynder
14. juni 2011 - 13:39 #13
Hvis den har et grafik kort som er :NVIDIA GeForce GT 320M
Er det så godt??
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2011 - 13:43 #14
Det er OK, den ligger på nr. 158 på listen her:
http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html

Dem jeg linkede til ligger på henholdsvis nr. 99 og nr. 111, hvilket var dem med de bedste grafikkort indenfor prisen, ifølge edbpriser.

Men det er selvfølgelig ikke kun grafikkortet det handler om, så det er også vigtigt nok at processor og ram er udmærket.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. juni 2011 - 19:15 #15
Hvorfor blev #10 accepteret som en løsning = varen du ender med at købe?

Det er jo nok det værste valg, da den slet ikke egner sig til spil.

jesper-b har gjort et skidegodt arbejde, og M_Black burde overføre point til ham.
Avatar billede 2diamond Nybegynder
16. juni 2011 - 20:10 #16
Jeg ville da gerne give Jesper-B poin man han havde ikke nogen box jeg kunne tildele point, så derfor fik ham den anden dem.
So sorry