Avatar billede Integrator Nybegynder
12. juni 2011 - 01:47 Der er 1 kommentar

Navision Dynamics 2009, fi kort, OCR linje ?

Hej Folkens,

Jeg har investeret i navision dynamics 2009 og undre mig over der ikke er en FI-kort nummer altså OCR linjen, som skulle generer tallene automatisk.

Kan nogen give mig en ide i forhold til hvor eller hvordan jeg kan programmerer det ind?

Tak for hjælpen.

ps.: jeg undre mig også over de ikke har lavet et eller andet med "send faktura via mail som PDF"

Men der må man sikkert finde noget der udskriver det og sender det til en email adresse man selv skriver ind.

/Integrator!
Avatar billede kgm Praktikant
13. juni 2011 - 10:41 #1
Hej I..

C5 har et felt til OCR/FIK numre...

Du skal huske at sætte det op under Betalingstyper på Debitor / Tilpasninger. der er to felter som skal angives med antal tal til kontonummer og fakuranummer. Når der så faktureres gemmes FIKkoden i et felt på debitorjournalen. Husk at opsæt FIK kode og kreditornummer under Generelt / kartotek / firmaoplysninger

Der er ingen rigtig der bruger OCR- Giro/FIK - Derfor er det som regl nok blot at FIK koden er med på fakturaen.

C5 skal godt sende fakturane  via email men det skal gøres via Word. Det er noget omstændigt at sætte op. men det kan lade sig gøre... :o) Der findes et dokument som beskriver dette under mappen "documentation".

Hvis du er intresseret har vi´lavet et add-on som vi kalder C5 eDoc der benytter PdfPrinter.dk program.

/kenneth