Avatar billede Berti12 Nybegynder
11. juni 2011 - 13:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problem med computer der går i stå...

Hej jeg har den her computer: http://liliputing.com/2010/01/closer-look-at-the-emachines-em250-netbook.html som bliver ved med at gå i stå når man tænder den...Den er tændt i 2-6 min. og derefter går den i stå uden varsel. Det eneste der er muligt at bevæge er musen...

Emachines eM250(det eneste info jeg kunne finde på computeren):
Intel Pentium Atom
1 GB Memory
160 GB HDD
3 cell Li-on Battery
Har Windows Xp

Hvad skal jeg gøre?
11. juni 2011 - 17:19 #1
... er det sket 'pludseligt' ?

Kan du komme i "Fejlsikker tilstand" ? Og sker det også her ?
Avatar billede Gl3xzor Nybegynder
11. juni 2011 - 17:21 #2
Halløjsa. Jeg har haft samme problem engang med en gammel bærbar som jeg havde. Det var fordi hvis den f.eks lå i sengen og ikke kunne få luft og stortset brændte sammen. Jeg støvsugede blæseren engang om ugen cirka det havde ihvertfald en effekt.
Avatar billede Berti12 Nybegynder
11. juni 2011 - 17:35 #3
Den blev tabt fra en uges tid siden, men problemet kom flere dage efter det...kunne det alligevel være problemet? Gl3xzor, jeg skal nok prøve at støvsuge den selvom jeg ikke kan forestille mig det skulle være problemet ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juni 2011 - 08:59 #4
Hvad skriver den i event loggen?
Har du tjekket strømstyringen? Står indstillingerne rigtigt her?
Kan harddisk eller andre komponenter have skubbet sig da du tabte den? Kontroller de sidder helt på plads.
Avatar billede Berti12 Nybegynder
13. juni 2011 - 15:00 #5
220661,
Alt det du skriver har jeg tjekket...ingen problemer. Men jeg kan godt være i tvivl om tabet har gjort skade på den.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juni 2011 - 17:10 #6
Man kunne prøve at koble disken til sådan en, for at se om den kan tilgås:http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-tilbehoer/usb-2.0-til-sataide-adapter.asp
Avatar billede Berti12 Nybegynder
20. juni 2011 - 21:44 #7
Den skal til reparation...
Avatar billede jeanpicasso Nybegynder
21. juni 2011 - 11:01 #8
synes det tyder en del på at den ikke bliver kølet ordentligt ned. jeg ville få tjekket blæserne i pc´en.