Avatar billede harpocrates Nybegynder
10. juni 2011 - 10:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Billede redigering - hvilken del af CPUen bliver brugt ?

Hej, måsker er det et lidt underligt spg. ..

Jeg sidder og undersøger nogle forskellige CPUer og sidder og bruger noget high level python kode til at redigere nogle billeder for at teste hvor hurtigt de forskellige CPUer fx. kan rotere, invertere osv.. et billede..

Men hvilken del af CPUen er det egentlig der bliver mest belastet under disse forskellige manipulationer ?

er det meget Cache tungt ? (tror jeg) eller sker der en helt vildt masse floating point operationer ? .. eller hvad sker der egentlig helt præcist ?

Venligst mig :)
Avatar billede claes57 Ekspert
10. juni 2011 - 11:02 #1
meget af det laves i gpu'en (dvs grafikkortets hjerne) Det er derfor spil-folk gå så meget op i grafikkort.
Avatar billede harpocrates Nybegynder
10. juni 2011 - 11:33 #2
jeg tror nu ikke pythons Image modul er skrevet så smart at det anvender GPU'en til at rotere et billede :) .. Men du har så ganske ret i din antagelse omkring spil-folk.
Avatar billede harpocrates Nybegynder
24. august 2011 - 22:34 #3
nu er alt afleveret og godkendt.. dette kunne ikke bruges til ngoet..