Avatar billede crunch Nybegynder
07. januar 2000 - 12:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Shut Down -(not)

Hvad gør man når man prøver at lukke ned (vælger shut-down) og alt virker som det skal .. men maskinen ender i en tilstand med kun helt blå skærm og kursor fremme....
DET KAN IKKE SLUKKES PÅ PC. ALT+ CTRL+DEL virker heller ikke.
Det eneste man kan gøre er at rive stikket ud.. (ikke særlig tjekket)
???????????????????????????????????????
Avatar billede sjensen Nybegynder
07. januar 2000 - 12:27 #1
Jeg har engang haft samme problem med win95 og det viste sig at være mit lydkort (sb kombatibelt my ass !!) der lavede problemerne.

Så for dit vedkommende kan det være en service eller et stykek hardware der af en eller anden årsag ikke vil frigive de resourcer det bruger, når win2k fortæller at det er ved at lukke ned.

Vedr. det med ikke at kunne slukke en maskine: Du burde kunne ændre i bios, power management, og fortælle hvordan du vil have power knappen til at virke. Dermed burde du kunne slukke selvom win2k er aktiv. Denne mulighed kunne du evt. bruge indtil du har fundet ud af fejlen, og win2k igen er istand til at slukke maskinen for dig.

sjensen
Avatar billede crunch Nybegynder
07. januar 2000 - 12:38 #2
ok. det lyder meget sandsynligt. mit lydkort er faktisk det eneste andet stykke hardware jeg også har problemer med.
)-; bare ærgeligt at løsningen er så omstændig.
Avatar billede blackthorne Nybegynder
07. januar 2000 - 12:39 #3
Holder sluk knappen inde i 10 sek
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. januar 2000 - 18:07 #4
Nogle computere er det kun 4 sek... men 10 sek, så er man sikker !
Avatar billede cyberesben Nybegynder
07. januar 2000 - 20:52 #5
eeeh hvor svær er det? hold den inde til compen slukker, ikke så meget pis!
Avatar billede zibar Nybegynder
08. januar 2000 - 20:22 #6
FUCK!!!... ha ha ha !

Hvor SVÆRT KAN DET VÆR?

Tumber !!!!!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. januar 2000 - 20:41 #7
sorry jeg glemmer altid at kigge det jeg skriver igennem inden jeg sender :-(