09. juni 2011 - 14:25Der er
4 kommentarer og 1 løsning
Kvittering for modtagelse
Jeg bruger Windows live mail og har konstateret, at selv om jeg anmoder om kvittering for modtagelse af emailen ved at jeg sætter flueben i feltet dertil, så er det tilsyneladende ikke hos alle modtagerne, at denne anmodning slår igennem. Er der nogen, der kan give en forklaring på det. Kan der være en indstilling på min computer, der kan være årsagen. Den samme mail sendt til en række modtagere får jeg kvittering for fra nogle modtagere, mens andre siger at der ikke kommer nogen anmodning. Jeg bruger Windows 7
ikke alle klienter "forstår" disse anmodninger - og i de klienter hvor det er understøttet kan en bruger kan til enhver en tid afslå at afsende accept.
Tak Jeg har konstateret, at i hvertfald én modtager ikke kunne se anmodningen, så det må så være fordi hendes email program ikke forstår anmodningen. (Klient er det det samme som program?) Kan man gøre noget ved det. Ville for eks. outlook være mere forståeligt for modtageren.
Nej, anmodningen vil stadig være den samme. Men som keysersoze allerede har nævnt, så kan modtagerne afvise at sende en kvittering. Enten er det helt slået fra, eller også bliver de spurgt ved modtagelse om de ønsker at sende en kvittering som du anmodet om. Derudover, uden at have tjekket det, kunne jeg tænke mig at de fleste webmails helt ignorerer anmodningen.
ja, klient er programmet. Der er desværre/heldigvis ikke noget du kan gøre for at sikre/finde ud af om brugere med sikkerhed har eller ikke har set mailen.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.