09. juni 2011 - 14:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kvittering for modtagelse

Jeg bruger Windows live mail og har konstateret, at selv om jeg anmoder om kvittering for modtagelse af emailen ved at jeg sætter flueben i feltet dertil, så er det tilsyneladende ikke hos alle modtagerne, at denne anmodning slår igennem. Er der nogen, der kan give en forklaring på det. Kan der være en indstilling på min computer, der kan være årsagen. Den samme mail sendt til en række modtagere får jeg kvittering for fra nogle modtagere, mens andre siger at der ikke kommer nogen anmodning.
Jeg bruger Windows 7
Avatar billede keysersoze Guru
09. juni 2011 - 14:32 #1
ikke alle klienter "forstår" disse anmodninger - og i de klienter hvor det er understøttet kan en bruger kan til enhver en tid afslå at afsende accept.
09. juni 2011 - 14:52 #2
Tak
Jeg har konstateret, at i hvertfald én modtager ikke kunne se anmodningen, så det må så være fordi hendes email program ikke forstår anmodningen. (Klient er det det samme som program?)
Kan man gøre noget ved det. Ville for eks. outlook være mere forståeligt for modtageren.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
09. juni 2011 - 15:54 #3
Nej, anmodningen vil stadig være den samme.
Men som keysersoze allerede har nævnt, så kan modtagerne afvise at sende en kvittering. Enten er det helt slået fra, eller også bliver de spurgt ved modtagelse om de ønsker at sende en kvittering som du anmodet om.
Derudover, uden at have tjekket det, kunne jeg tænke mig at de fleste webmails helt ignorerer anmodningen.
Avatar billede keysersoze Guru
09. juni 2011 - 16:04 #4
ja, klient er programmet. Der er desværre/heldigvis ikke noget du kan gøre for at sikre/finde ud af om brugere med sikkerhed har eller ikke har set mailen.
09. juni 2011 - 16:06 #5
tak