Avatar billede BenedikteJ Nybegynder
09. juni 2011 - 12:32 Der er 1 løsning

Visual Studio 2010 med linQ og XNA - publish til installérbar fil??

Er der nogen der har erfaring indenfor dette emne?

Jeg har et spil lavet i Visual Studio 2010 med linQ (ADO.NET Entity Data Model) og XNA Game Studio 4.0.
Det henter fra en SQLite database vha. linQ.

Dette skal jeg have published til en installérbar fil.
Det kan jeg også sagtens, modtageren kan også fint installere det og starte det. Men når man kommer til at spillet skal hente fra databasen, melder den fejl.

Eventloggen den kommer med er:

Program: OmegaXNA.exe
Framework-version: v4.0.30319
Beskrivelse: Denne proces blev afsluttet pga. en ubehandlet undtagelse.
Undtagelsesoplysninger: System.ArgumentException
Stak:
ved System.Data.EntityClient.EntityConnection.GetFactory(System.String)
ved System.Data.EntityClient.EntityConnection.ChangeConnectionString(System.String)
ved System.Data.EntityClient.EntityConnection..ctor(System.String)
ved System.Data.Objects.ObjectContext.CreateEntityConnection(System.String)
ved System.Data.Objects.ObjectContext..ctor(System.String, System.String)
ved OmegaXNA.DbOmegaEntities..ctor()
ved OmegaXNA.MathPlayScreen..ctor(OmegaXNA.Game1)
ved OmegaXNA.Game1.StartMathGame()
ved OmegaXNA.GradGameScreen.HandleInput()
ved OmegaXNA.GradGameScreen.Update()
ved OmegaXNA.Game1.Update(Microsoft.Xna.Framework.GameTime)
ved Microsoft.Xna.Framework.Game.Tick()
ved Microsoft.Xna.Framework.Game.HostIdle(System.Object, System.EventArgs)
ved Microsoft.Xna.Framework.GameHost.OnIdle()
ved Microsoft.Xna.Framework.WindowsGameHost.RunOneFrame()
ved Microsoft.Xna.Framework.WindowsGameHost.ApplicationIdle(System.Object, System.EventArgs)
ved System.Windows.Forms.Application+ThreadContext.System.Windows.Forms.UnsafeNativeMethods.IMsoComponent.FDoIdle(Int32)
ved System.Windows.Forms.Application+ComponentManager.System.Windows.Forms.UnsafeNativeMethods.IMsoComponentManager.FPushMessageLoop(IntPtr, Int32, Int32)
ved System.Windows.Forms.Application+ThreadContext.RunMessageLoopInner(Int32, System.Windows.Forms.ApplicationContext)
ved System.Windows.Forms.Application+ThreadContext.RunMessageLoop(Int32, System.Windows.Forms.ApplicationContext)
ved System.Windows.Forms.Application.Run(System.Windows.Forms.Form)
ved Microsoft.Xna.Framework.WindowsGameHost.Run()
ved Microsoft.Xna.Framework.Game.RunGame(Boolean)
ved Microsoft.Xna.Framework.Game.Run()
ved OmegaXNA.Program.Main(System.String[])

???
Avatar billede BenedikteJ Nybegynder
09. september 2011 - 22:42 #1
Lukker den.
Der var en fil (databasen) der lå i en forkert mappe.