Avatar billede Vivivroue Nybegynder
08. juni 2011 - 21:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Konkret usability test af hjemmeside. Mangler din hjælp i max. 15 min.

Hej.

Jeg kunne godt bruge Jeres hjælp til en "hjemmesidetest" jeg har udarbejdet.

Resultaterne skal jeg bruge til min afsluttende eksamen på mit studie (BA Int. kommunikation og multimedie).

Mit overordnede emne har været "usability" (brugervenlighed), og denne test skal være med til at understøtte nogle af de ting, jeg argumenterer for i min rapport.

Siden er på engelsk fordi det er et krav, da min uddannelse er internationalt og alt foregår på engelsk. Jeg kan ikke bestå eksamen med et dansk produkt. Når siden for alvor kommer op, bliver den naturligvis på dansk.

Jeg har kun haft 3 uger til 50 siders kommunikations/medie rapport + design manual og så naturligvis produktionen - alt på engelsk. Jeg er blevet undervist i Joomla i ca. 100 timer. Derfor er niveauet som det er, og kan ikke sammenlignes med et fuldt ud professionelt produkt. Universitetet når det er bedst!

Jeg håber I vil tage Jer tid til at gennemføre testen. Det tager max. 15 min.

Og hvem ved, måske kunne I også lære noget :)

http://kwiksurveys.com?u=vivitest

Tak.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. juni 2011 - 22:24 #1
Der er stadig ord på dansk i videoen forneden "Kan afholdes stort set alle steder" Du får ikke et udfyldt spørgeskema fra mig, da du kræver spørgsmål besvaret, og der er eet jeg ikke kan have nogen mening om.
Avatar billede NielsErikP Mester
08. juni 2011 - 22:26 #2
Hej..
Virker ganske tilforladeligden hjemmeside...tog også testen.
Håber det er ok...
Held til med din eksamen( Det har alle jo brug for, ikke??) ;-)
Avatar billede repox Seniormester
08. juni 2011 - 22:30 #3
Nu har jeg besvaret dit spørgeskema - nu er jeg nysgerrig efter hvad du hentyder til man kunne lære? :)
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
09. juni 2011 - 00:59 #4
Dit ene spørgsmål i skemaet er noget ledende og giver efter min opfattelse ikke et retvisende billede.

Du skriver: "download eller se printmateriale". Det gør opgaven meget lettere end den ville have været i virkeligheden. Opgaven burde bare have heddet find og se printmateriale i stedet. I og med du skriver download, så giver du svaret til, hvor det ligger (under download). Hvis jeg ikke havde fået det hint, så ville jeg have angivet det som meget sværere at finde.

Held og lykke med opgaven :)
Avatar billede Vivivroue Nybegynder
09. juni 2011 - 11:45 #5
erikjacobsen: Ja videoen er på dansk. Det er ikke en video jeg har produceret, men jeg ville gerne have den med på siden, da den skal med på den faktiske danske side, når den er klar.

Som jeg også skriver tidligere, er denne hjemmeside et skoleprojekt hvor kravet er, at sidens indhold er på engelsk, da jeg studerer engelsk kommunikation.

Giver det mening?

repox: Man kan vel altid lære af andres fejl? :) Hvis jeg f.eks. besøger en testside og tænker, nej nej nej nej, så må jeg jo bare selv gøre det endnu bedre :). Det er selvfølgelig kun hvis man arbejder indenfor feltet.

emfr08ab: Ved godt at spørgsmålet med "download" er ledende, og vil vildt gerne rette i siden, men det har jeg ikke tilladelse til før efter min eksamen. Jeg tror faktisk slet ikke menupunktet skal hedde download, da mange har kommenteret at det kan have mange andre meninger.
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
09. juni 2011 - 23:27 #6
Jeg synes du skal ændre din forside tekst, så den spiller langt mere på behov og følelser.

Hvis du har til hensigt at sælge noget, så bør teksten ikke minde om noget på de kommunale værkers info side.

Du skal aktivere latente behov og bekræfte de allerede aktive behov hos din bruger...ellers er det jo bare en form for objektiv oplysnings site.

Så frem med det mere aggressive i teksten.

Begynd f.eks med et spørgsmål og kom bagefter med løsningen (som jo naturligvis er dine services)
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
09. juni 2011 - 23:30 #7
Åhh så først nu, at du ik må rette før efter eksamen..sorry
Avatar billede mikaelch Novice
09. juni 2011 - 23:35 #8
jeg er ikke sikker på hvilken hjemmeside du ønsker feedback på ?
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2011 - 11:04 #9
Og testen er gennemført herfra også!
Avatar billede Vivivroue Nybegynder
11. juni 2011 - 11:25 #10
Testen er hermed afsluttet. Tak for Jeres bidrag.
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2011 - 11:30 #11
Super.