Avatar billede bcool Nybegynder
08. juni 2011 - 16:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Netværks backup/storage løsning

Jeg har for få dage siden købt en USB harddisk "Western Digital Elements Desktop 1TB" samt en "Linksys E1000 Wireless-N Router".

Mit spørgsmål er om jeg på en måde (ved tilkøb) kan udnytte min USB harddisk og trådløse router til at danne en form for netværks harddisk som kan bruges til backup/fildeling.

Min tanke helt tilbage var at købe et mediecenter (forslag modtages meget gerne) hvor jeg kunne sætte harddisken til via USB, og derefter koble mediecenteret på det trådløse netværk og på denne måde tilbyde backup via mediecenteret til vores andre computere. Der vil ikke være brug for fildeling så da alle film, musik, billeder osv. vil være på USB harddisken som kan benyttes af mediecenteret.

Så en nem og stabil mediecenter løsning er hvad jeg leder efter. Skal nævnes jeg har lyd og billede i forvejen, så kun en "boks" jeg mangler. Må indrømme at boxee box ikke er lige hvad jeg leder efter da jeg synes det er for ustabilt.

På forhånd tak
Avatar billede jaboy Nybegynder
08. juni 2011 - 17:34 #1
Hvorfor ikke bare købe et NAS drev ?!

Så har du også adgang til dine filer selvom du ikke er hjemme + de kan virke som mediacenter og i nogen af dem kan du putte en ekstern harddisk i
Avatar billede bcool Nybegynder
08. juni 2011 - 17:44 #2
Jo det er klart en ide, men vil gerne have nogle meninger om hvilket mediecenter jeg burde købe mig. Er ikke interesseret i en decideret PC kørende windows media center (eller andet mediecenter OS) men mere en box af en art som selvfølgelig kan køre wifi og har USB indgang til min eksterne harddisk.
Avatar billede jaboy Nybegynder
08. juni 2011 - 17:58 #3
Du har lige beskrevet et NAS drev ?!
Avatar billede bcool Nybegynder
08. juni 2011 - 18:26 #4
Okay omformulerer det lige lidt hehe :-)

Jeg er interesseret i at vide noget omkring disse NAS drev (som også kan bruges som mediecentre), altså hvilke man bør få fat i og hvilke man kan undgå.

Som skrevet ovenfor er jeg ikke interesseret i Boxee Box da jeg synes den er for ustabil, men en lign. type kunne være interessant.

Har haft kig på Apple TV men den understøtter ikke en USB harddisk direkte desværre.
Avatar billede jaboy Nybegynder
08. juni 2011 - 20:43 #5
http://netgear.com/home/products/storage/default.aspx

der er nogen og du kan få lidt info :)
Avatar billede bcool Nybegynder
14. juni 2011 - 16:09 #6
Tak for det
Avatar billede bcool Nybegynder
27. juni 2011 - 11:08 #7
Tak