Avatar billede sobo Nybegynder
08. juni 2011 - 00:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Samme iTunes konto på 2 computere

Jeg har min iTunes (konto) på min hjemme pc, men når jeg åbner min iTunes konto på min arbejds pc (helt anden adresse og helt andet netværk) kan jeg ikke se alt det materiale (musik m.m.), som jeg kan på min hjemme pc.

Hvordan får jeg alt mit iTunes materiale tilgængeligt også på min arbejds pc?
Avatar billede pstidsen Novice
08. juni 2011 - 00:19 #1
Det bedste jeg kan forslå er vha. dropbox. Altså sange m.m. ligger jo lokalt på computeren i mappen "C:\Users\DITNAVN\Music\iTunes" (ved mig).

Med dropbox smider du det hele op i skyen og derved er det altid ens på begge computere. Hvis du mangler hjælp til Dropbox, så prøv at google. Ellers spøger du bare løs! Jeg bruger det selv:)
Avatar billede sobo Nybegynder
08. juni 2011 - 06:26 #2
Hej pstidsen.....nu har jeg downloaded "dropbox" og installeret programmet på begge mine computere. Er proceduren så den, at jeg trækker hele min iTunes mappe over i dropbox?
Avatar billede pstidsen Novice
08. juni 2011 - 10:17 #3
Ja og så skal tingene fremover ligge der. Så skal du selvfølgelig tilføje mappen på arbejde og hjem

PS: God idé med backup til en af de lokale maskiner engang imellem.
Avatar billede sobo Nybegynder
08. juni 2011 - 15:55 #4
Hele min iTunes mappe er nu flyttet over i dropbox mappen og dermed væk fra sin oprindelig placering under "musik". Jeg mangler lige den sidste hjælp, idet min iTunes nu er fuldstændig tom for filer, når jeg åbner den.
Avatar billede pstidsen Novice
08. juni 2011 - 16:40 #5
I iTunes:
Filer
Føj mappe til bibliotek
Vælg mappe (dropbox ligger normalt i C:\Users\DITNAVN\Dropbox)
Avatar billede sobo Nybegynder
06. juli 2011 - 09:44 #6
Har brugt dropbox metoden.....så læg venligst et svar....
Avatar billede pstidsen Novice
08. juli 2011 - 12:07 #7
Fik du her :-)