Avatar billede leoni Nybegynder
07. juni 2011 - 17:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Opgradering af Vista til Win7.

Jeg har købt Windows 7 Home Premium til min Vista pc, men finder ud af, at jeg vil miste alle programmer og data ved opgraderingen.

Programmerne skal geninstalleres og data lægges tilbage fra sikkerhedskopien.

Selvfølgelig har jeg sikkerhedskopi af mine data, men jeg har en hel del programmer installeret og kan selvfølgelig ikke huske dem alle.

Nu er mit spørgsmål - hvordan får jeg en liste over installerede programmer?

Jeg har prøvet i kontrolpanel - programmer og funktioner. Der får jeg en liste på skærmen, men kan ikke printe den ud, hverken ved markering og kopi eller Prt Sc.

Er der en af jer der kan "trylleformularen" ;)
Avatar billede pstidsen Novice
07. juni 2011 - 17:23 #1
Hvis du ikke har flere tusinde programmer så er det her nemmest (da du ellers skal ind og rode med registreringsdatabasen):

*Ind i tilføj/fjern programmer
*MAKSIMER vinduet
*Vælg flere indstillinger. Se på musen her: http://gratisupload.dk/billede/thumb/60995/full/
*Vælg "Små ikoner"
*Alt efter skærm størrelse og opløsning kan du se omkring 100 af gangen. Så kan det ikke være mange screenshots :)
07. juni 2011 - 18:13 #2
... eller trixet med CCleaner ->

http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/

CCleaner - Værktøjer - Afinstall programmer - [Gem som tekstfil]
Avatar billede pstidsen Novice
07. juni 2011 - 18:18 #3
smart hvis man har programmet, hvilket alle burde have.
Avatar billede chalde Seniormester
07. juni 2011 - 18:22 #4
eller bare:
start -> kør (eller windowstast + r) -> "cmd" (uden "") og enter
skriv wmic (enter)
derefter "product get name" (uden "") (enter)
Avatar billede pstidsen Novice
07. juni 2011 - 18:37 #5
#4 .... højreklik --->marker alt--->åben teksteditor (word, notesblok etc.)--->Ctrl+V.
Avatar billede pstidsen Novice
07. juni 2011 - 18:37 #6
(når alt er markeret så skal du lige trykke ctrl+C
Avatar billede larsini Seniormester
08. juni 2011 - 08:34 #7
hvis du vil se hvad du har af programmer og hvilke licenser mv du har, så bør du hente belarc advisor som laver et total billede af din pc
Avatar billede leoni Nybegynder
08. juni 2011 - 17:22 #8
WAW. Sikke mange oplysninger - noget uoverskuelig dog,men dækker mange andre "tvivl" jeg -så ok. Den nupper jeg.
Avatar billede pstidsen Novice
08. juni 2011 - 21:03 #9
DU HAR VÆRET MEDLEM I SNART 12 ÅR OG KENDER STADIG IKKE REGLERNE. Når en løser dit problem skal HAN have point, og ikke DIG SELV....

Hvilken løsning brugte du?
Avatar billede leoni Nybegynder
08. juli 2011 - 12:28 #10
Jeg har erkendt, at jeg er doven og negliserende :(

I har alle en løsning til mig og de virker alle, men hvordan deler jeg points ud til jer alle??
Avatar billede pstidsen Novice
08. juli 2011 - 12:31 #11
Da du har taget dem hjem selv, så skal du gøre som der står her: www.eksperten.dk/faq#faq-5-3