Avatar billede cgleerup Nybegynder
06. juni 2011 - 20:17 Der er 8 kommentarer

Adwords - ringer google?

Hej Eksperter,

Jeg er stødt på et besynderligt issue i forbindelse med at jeg har assisteret med noget adwords. En opringning fra google har nemlig oplyst indehaveren af adwords kontoen om at en af hans annoncer aktiveres af et søgeord der ikke findes på destinationssiden og derfor kan google finde på at straffe siden. Det lyder som god gammel google-SEO-logik.

Det bestnderlige er at personen bag opkaldet præsenterede sig som en der sidder og søger for google - og det giver da ingen mening, jeg mener, den algoritme har google ligesom genereret for enda noget tid siden :-)

Personen forsøgte, efter sigende, ikke at sælge noget, men sagde at han ville ringe igen hvis han stødte på mere. Har i hørt om det før. Jeg har gransket nettet, men kan ikke finde det vilde om emnet - andet end forskellige sager med annoncehajer, men det her lyder lidt anderledes. Jeg vil blot nødig feje det af som totalt hen i vejret, hvis det nu er mig der tager fejl :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juni 2011 - 20:24 #1
Efter min opfattelse, så ringer google ikke - de skriver, og kuvert/papir er overdresset med logo.
Derefter kan man evt kontakte salgskontoret - men det er dig, der skal kontakte dem - ellers ved du jo ikke, at du kontakter den rigtige (du slår selvfølgelig selv nummer op, og bruger ikke det, der står i brev).
http://www.google.dk/contact/
Avatar billede cgleerup Nybegynder
06. juni 2011 - 20:33 #2
Men jeg har IKKE brug for assistance, jeg vil blot vide om det kan passe at de ringer og adviserer en kunde om noget så banalt som "dårlig kvalitet" på en annonce, uden iøvrigt at afhjælpe problemet. Tænker lidt at de sgu nok ringer igen inden for kort tid og tilbyder "noget mere".
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juni 2011 - 20:52 #3
Det var så det, jeg prøvede at skrive - åbenbart slet formuleret - google ringer ikke, de skriver breve (papir/postvæsen).
Avatar billede cgleerup Nybegynder
06. juni 2011 - 20:59 #4
cool nok. Så er vi enig :-)
Men hvis man søger lidt om det på nettet kan man finde modstridende oplysninger, altså  nogen der mener den er god nok. Så inden jeg er helt skråsikker når jeg farer ud i verden, hvad er så dit argument :-D
Avatar billede pstidsen Novice
06. juni 2011 - 22:16 #5
#4 Skriv link så!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
07. juni 2011 - 07:00 #6
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juni 2011 - 08:00 #7
ok - jeg er bare kun blevet kontaktet pr brev
Avatar billede cgleerup Nybegynder
14. maj 2012 - 09:37 #8
ER der nogen der smider et svar, jeg tror jeg blev klogere.