Avatar billede maniacdog Nybegynder
01. august 2001 - 10:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Shell programmering.

Jeg søger:

Hjælp til shell programmering, meget gerne danske sites men også gode \"tutorials\" på engelsk kan jeg godt leve med.
Avatar billede gollum Nybegynder
01. august 2001 - 10:34 #1
http://www.google.com/search?hl=en&safe=off&q=unix+shell+programming&spell=1

http://directory.google.com/Top/Computers/Software/Operating_Systems/Unix/Shell/Scripting/

Det er et godt sted at starte. Prøv evt. bibliotekket, Bogen \"unix shellprogrammering\" er på dansk og er meget pædagoisk. De fleste bøger om unix indeholder også noget om shellprogrammering.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
01. august 2001 - 12:00 #2
gollum> Ret mig lige hvis jeg tager fejl, men er det ikke lidt billigt og lave et search og komme med dem som svar?

Okay, det kan også være mig der ikke har formuleret mig godt nok, for jeg søger nogle gode sider som andre kan stå inde for. Jeg tror ikke du kan stå inde for dem alle.

En anden ting, jo jeg kunne godt gå på biblioteket men når jeg direkte spørger efter \"Sites\" hvorfor nævner du så biblioteket?
Avatar billede gollum Nybegynder
01. august 2001 - 12:37 #3
Jo, det var derfor der kom et svar så hurtigt ;-)

Nej, du har ret i at jeg ikke kan stå inde for dem, men nu spurgte du også bredt om sites.

Mht. til biblioteket, nej så er det ikke sites, men da jeg gik i gang med shellprogrammering kiggede jeg på en del websider og læste i et par bøger jeg fandt på biblioteket, og jeg fik meget mere ud af bøgerne frem for sites. Primært fordi bøgerne er noget mere pædogisk skrevet og man kan have et bedre overblik over siden, kan lettere bladre frem og tilbage. Oftes er der ikke så meget forklaring på websider
Avatar billede maniacdog Nybegynder
01. august 2001 - 13:27 #4
gollum> okay, nu når vi snakker om bøger, er der så nogle bestemte du kan anbefale?
Så kunne jeg nok godt overtales til og tage et smut forbi biblioteket.
Avatar billede gollum Nybegynder
01. august 2001 - 13:45 #5
Ja, som sagt \"unix shellprogrammering\" af Stephen G. Kochan, Borgens forlag, den er på dansk 400-500 let læste sider, der virkeligt forklarer tingene godt. Den er snart 10 år gammel, men de grundlæggende ting ændrer sig jo ikke det mindste.

Avatar billede maniacdog Nybegynder
02. august 2001 - 14:32 #6
Lav lige et nyt svar, jeg tror alligevel jeg overtales til og slå op i en bog ;)

Ellers har jeg fundet lidt på:
http://steve-parker.org/sh/sh.shtml
Også ganske ok, men som sagt, drop lige et nyt svar ;)
Avatar billede gollum Nybegynder
02. august 2001 - 14:36 #7
Ok, her er et svar :-)

- Gollum
Avatar billede maniacdog Nybegynder
02. august 2001 - 16:54 #8
Spørgsmålet accepteret