Avatar billede jakobholst Nybegynder
01. august 2001 - 09:52 Der er 6 kommentarer

Device driver til gammel RS6000

Er der nogen der ligger inde med en device driver til en RS/6000 25T SGA grafik adapter.

Når jeg kører kommandoen cfgmgr sker flg.
# cfgmgr
Method error (/etc/methods/cfg_sgabus -l sgabus0):
        0514-061 Cannot find a child device.
cfgmgr: 0514-621 WARNING: The following device packages are required for
        device support but are not currently installed.
devices.sys.sga

Jeg går meget stærkt ud fra at devices.sys.sga filsættet vil løse problemet.
Avatar billede cpufan Juniormester
01. august 2001 - 10:00 #1
http://techsupport.services.ibm.com/rs6000/fixes

her kan du finde updates og drivers
Avatar billede jakobholst Nybegynder
02. august 2001 - 14:37 #2
Jeg fandt en masse andet interessant.
Men der er altså tale om en meget gammel sag!
der står 1991 på printet. Jeg har læst at supporten for den ophører med version 4.3 af AIX så jeg vil tro at den ligger på en 3.2 distribution eller måske med held en 4.1.5.
Avatar billede arkham Nybegynder
03. september 2001 - 15:48 #3
hehe din com er out of date..
kedeligt..
hvor hurtig er sådan en maskine egentli??
Avatar billede jakobholst Nybegynder
04. september 2001 - 09:09 #4
Hvis du kender IBM OLTP begreb så  har den en relativ oltp på 0.3  en S80 med 24 CPU\'er har 736 OLTP

Det er en POWER Chip på 33 Mhz bulrende under hjælmen. Den en udstyret med omkring 48 Mb ram

Dens retfærdigørelse var/er at have muligheden for at afprøve forskellige AIX ting hjemme hos mig selv. Alt andet lige så sad der et grafik kort i og derfor måtte det kunne bringes til at virke! Jeg skal lige skynde mig at sige at det ikke er min eneste Computer jeg har også en Spectrum 48 + og en Amiga 500 ;-)
Avatar billede arkham Nybegynder
04. september 2001 - 14:03 #5
Jeg elskede/elsker amiga!! de er de fedeste spil de udkom til den i sin tid!.. dog også comedore 64! det hele var godt dengang...
Avatar billede ms7829 Nybegynder
30. november 2003 - 22:56 #6
Hej

Jeg har en af samme type men kan ikke få billede på skærmen men kunne være sjovt at kunne bruge en sådan gl. sag det er en RS/6000 320H Type 7012 så hvis der en nogen der ved noget om hvordan man ellers får denne op at køre så tak