Avatar billede Nicolaj1994 Nybegynder
02. juni 2011 - 00:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Køb af ting over Amazon.co.uk

Hej jeg er i gang med at bestille disse to ting:
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B002MGCWBU/ref=ox_sc_act_title_1?ie=UTF8&m=A2YPVAIEOC2807

og

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B003QWP63A/ref=ox_sc_act_title_2?ie=UTF8&m=A2YPVAIEOC2807

Jeg kan dog ikke helt forstå told reglerne.

http://www.amazon.co.uk/gp/help/seller/shipping.html?ie=UTF8&seller=A2YPVAIEOC2807#rates

Kan i se nogle steder på siden ovenover om de sender til Danmark? Og plejer amazon.co.uk ikke kun at sætte de 25% moms på? og ikke de hundrede af kroner som de gør hvis det er uden for EU?
Avatar billede Nicolaj1994 Nybegynder
02. juni 2011 - 00:30 #2
Hey, tak for ingenting. Det er forskelligt til hvert produkt. Forkellige regler.
Avatar billede CCodam Nybegynder
02. juni 2011 - 00:39 #3
Du kan snuppe denne guide fra SKAT:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1770313

Skriv endelig, hvis du har yderligere spørgsmål :)
Avatar billede Nicolaj1994 Nybegynder
02. juni 2011 - 00:40 #4
Sure mit spørgsmål lød igen om http://www.amazon.co.uk/gp/help/seller/shipping.html?ie=UTF8&seller=A2YPVAIEOC2807#rates

Sender til EU Fra EU, så jeg ikke skal betale told, men kun moms.
Avatar billede CCodam Nybegynder
02. juni 2011 - 01:10 #5
Så prøver vi at besvarer dine spørgsmål i stedet ;)

Amazon er reseller, på den måde at det fungerer lidt som Just-Eat.
Du bestiller i gennem Amazon, men det er en anden butik du rent faktisk handler med.
Det er Hot-Headz (http://www.hot-headz.com/chilli-sauce/) der er den egentligt forhandler af de produkter du linker til.
Hot-Headz er placeret i England, og sender altså fra et EU medlemsland.
Amazon.co.uk sælger som regel kun varer fra forhandlere placeret i England/Storbritanien.

Kan i se nogle steder på siden ovenover om de sender til Danmark?
Hot-Headz leverer ikke til Danmark.

Og plejer amazon.co.uk ikke kun at sætte de 25% moms på?
Du skal generelt betale moms af varen i det land du køber den, det er derfor moms reglerne for dette land der gælder.

og ikke de hundrede af kroner som de gør hvis det er uden for EU?
Spørgsmål ikke forstået.
Avatar billede Nicolaj1994 Nybegynder
02. juni 2011 - 09:59 #6
Så de leverer ikke til Danmark, hvor kunne du set det henne :)?
Avatar billede Nicolaj1994 Nybegynder
02. juni 2011 - 10:04 #7
De skriver jo at:
So far, Marketplace items can only be purchased by buyers in these countries:

    UK: England, Northern Ireland, Scotland, Wales
    Europe: Austria, Bulgaria, Belgium, Croatia, Cyprus, Czech Republic, !!!!!!!!!!!!!!!!!Denmark!!!!!!!!!!!!!!, Estonia, Faroe Islands,  Finland, France, Germany, Greece, Guernsey, Hungary, Ireland, Isle of Man, Italy, Jersey, Latvia,  Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Netherlands, Poland, Portugal, Russia, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland, Turkey
    US: including US protectorates
    Rest of World: Argentina, Australia, Brazil, Canada, China, French Polynesia, Greenland, Hong Kong, Iceland, India, Israel, Japan, Mexico, New Zealand, Singapore, South Africa

If your country is not yet covered, you cannot make a Marketplace purchase. However, you may be able to purchase the item directly from Amazon.co.uk. Sellers may also choose to not deliver internationally. See International Delivery on Marketplace Orders.
Avatar billede CCodam Nybegynder
02. juni 2011 - 11:22 #8
#6 Jeg forsøgte at købe de to ting, og fik pænt at vide, at de ikke leverede til min lokation :)

Det er forskelligt derinde, jeg har før købt ting igennem Amazon.co.uk der blev sendt herhjem.
Avatar billede Nicolaj1994 Nybegynder
02. juni 2011 - 11:43 #9
Så inden du betaler for det, fortæller de dig at du ikke kan købe det?
Avatar billede CCodam Nybegynder
02. juni 2011 - 12:22 #10
#9 Yep.