Avatar billede Dieckmann Nybegynder
01. juni 2011 - 18:50 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Manglende lyd efter SO-skifte.

Jeg ved ikke om jeg må dette, men linker lige til mit problem som jeg har spurgt andre til råds andetsteds.

http://www.tweak.dk/forum/thread.php?sid=710aaab125351b6927b9204d26797e68&postid=1359617#post1359617

Det er virkelig frustrerende ikke at have lyd på sin PC; så håber at i kan hjælpe mig her på siden.

Mvh. Theis
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juni 2011 - 19:17 #1
Synes det er fint du linker til det.
går du ind i enhedshåndteringen hvor mange gule anmærkninger har du her? Og evt hvilke?
Avatar billede Dieckmann Nybegynder
01. juni 2011 - 19:28 #2
Der er ingen gule anmærkning derinde.
men kan lige tilføje et printscreen.

http://img689.imageshack.us/i/enhedshndtering1.jpg/
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juni 2011 - 19:34 #3
Prøv lige at folde "systemenheder" ud for at kontrollere der.
Var udsat for en pc der havde gule anmærkninger hvor disse ikke blev foldet ud.
Avatar billede Dieckmann Nybegynder
01. juni 2011 - 19:36 #4
http://img830.imageshack.us/i/enhedshndtering2.jpg/

Der er heller ikke nogen gule anmærkninger :/
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juni 2011 - 19:48 #5
Har du prøvet at kigge bios efter om onboard audio er deaktiveret?
(Den burde så stå som deaktiveret i enhedshåndterig dog)
HAr du forsøgt at fjerne lydkortet i enhedshåndteringen, genstarte pc og lade Windows installere det igen?
Avatar billede Dieckmann Nybegynder
01. juni 2011 - 19:53 #6
Dumt spørgsmål, men hvilken en er lydkortet i enheds-håndteringen på det billede jeg linkede før? Må lige tjekke det med bios. genstarter lige og ser.

tak for din tid! :) det er værdsat!
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juni 2011 - 20:01 #7
Velbekomme.
Du skal ind under enheder til lyd video og spil og fjene Realtek High defenition audio som jeg ser det.
Sidder selv ved en xp maskine hvor det ser lidt anderledes ud
Avatar billede Dieckmann Nybegynder
01. juni 2011 - 20:06 #8
Tjekkede lige BIOS-instillingerne osv. Der stod High Definition Audio som Enabled. Er det dét du tænker på?

Fjerner lige ReakTek HD Audio nu og genstarter :)!
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juni 2011 - 20:12 #9
Ja det er det.
Okay. Vi ser om det konfigureres korrekt denne gang.
Avatar billede Dieckmann Nybegynder
01. juni 2011 - 20:14 #10
Den geninstallerede softwaren/driveren, og den burde virke nu. Men det er stadig det samme. Stadig en lille piben og ingen reél lyd :(
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juni 2011 - 20:17 #11
lille piben??
Inde i kontrolpanelet under lyde og lydenheder, hvilke enheder bruges til afspilning af lyd under lydenheder?
Avatar billede Dieckmann Nybegynder
01. juni 2011 - 20:25 #12
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juni 2011 - 20:34 #13
Ja det må det være, men den ser jo anderledes ud end på min Xp.
Under "lyde" i denne boks hvad står der her?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juni 2011 - 20:36 #14
Er det lydtemaer som jeg har i xp?
Avatar billede Dieckmann Nybegynder
01. juni 2011 - 20:39 #15
Der kan jeg bare vælge hvilke lyde jeg vil have at den skal afspille når jeg starter windows, sletter filer osv.

Jeg kan desværre ikke maksimere vinduet, så hvis jeg skal finde bestemtundermenu ved at scrolle ned må jeg lige gøre dette.

http://img853.imageshack.us/i/lyd.jpg/
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juni 2011 - 20:45 #16
Ja det er temaer som på min pc.
Okay jeg er ved at løbe tør for ideer, men jeg tror jeg havde gennmgået enhedshåndteringen for at se om der var drivere der er installeret, men ikke fungerer korrekt.
En anden ting man kan gøre er at kigge i loggen under systemadministration for at finde og den logger for fejlen.
Det er det jeg lige kan komme med her.
Alternativt kan du hente denne her:
http://www.driverupdate.net/
for at se om den kan finde en bedre driver til din pc.
Avatar billede Dieckmann Nybegynder
01. juni 2011 - 20:54 #17
VI har godt nok også prøvet meget, så det er forståeligt :)!

Jeg hentede det program der - kørte testen, og den fandt ingen nye drivere eller lign.

Kunne det være en idé at reinstallere hele skidtet igen? eller kan det være at lydkortet simpelthen er dødt?
det er bare underligt, for jeg kan jo se at den afspiller lyden osv, men kan bare ikke høre den :/
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juni 2011 - 08:01 #18
Nu er det jo Win 7 du skifter til så du kunne prøve at køre dette hvis du ikke har gjort det, men den vil sikkert fortælle at det skulle fungere:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/downloads/upgrade-advisor
Hvis du har de rigtige drivere, må det være en fejl i konfigurationen af disse. Du kan sagtens have installeret din lyd driver korrekt, men hvis din chipsæt driver ikke kører 100 % får du ikke glæde at det. Om en reinstallation vil hjælpe er muligt. Du skal dog gøre dig den overvejelse at den første driver du lægger på er chipsær driveren, hvis du bliver nødt til det. Win 7 har jo et hav af drivere med i pakken, så du kan sikkert huske hvor mange gule anmærkninger du havde første gang.
Man har hørt om hardware der dør under en installation, men det tror jeg ikke er tilfældet her.
Jeg har i min tilføj og fjern en afinstallation til Realtek, som du måske også har. Man kunne forsøge at afinstallere dette og geninstallere igen, for at se om det løser det. Ellers er min hjælp desværre opbrugt her.
Avatar billede Dieckmann Nybegynder
02. juni 2011 - 14:41 #19
De ting hjalp desværre heller ikke :(! Øv!

Jeg prøvede før at installere XP på maskinen igen, men uden held. Kan simpelthen ikke vælge at installere det. Hvordan kan det være? :s

Vil bare tjekke at lyden virkede på XP, og hvis den så ikke gør, må jeg anskaffe mig et nyt MB. Har du evt. nogen foreslag til et nyt MB?

Mvh. Theis
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juni 2011 - 20:15 #20
Jeg er desværre ikke så meget inde i det hardware halløj, men hvis du skal bruge dine ram igen skal det passe til disse.
Du kan jo finde ud af hvilken hardware du kører med ved at hente Speccy:http://www.piriform.com/speccy
Siden jeg linker til har en masse gode programmer som er freeware.
Programmer som CCleaner Defraggler og Recuva er rigtig gode programmer.
Held og lykke med det

Mvh John
Avatar billede Dieckmann Nybegynder
03. juni 2011 - 09:30 #21
okay. men du skal have mange, mange gange tak for din tid og hjælp! Jeg har valgt at bestille et nyt lydkort i stedet for et helt nyt MB.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4413883

Jeg vender lige tilbage på tirsdag og skriver om det var lydkortet der var brændt sammen eller lign. :)!

men tak for din hjælp :)!!
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juni 2011 - 09:44 #22
Velbekomme
Avatar billede Dieckmann Nybegynder
09. juni 2011 - 19:28 #23
Copy-pastet fra den anden tråd. Måske kan du hjælpe her?

"Ebo, er du sikker på at det nye lydkort bare skal sættes i og så funger det? altså uden kabler osv.

Jeg har modtaget det nye lydkort i dag, men der var kun lydkortet, en installations CD, en metal bracket og en guide som ikke er til megen hjælp :D

Der fulgte ingen audio-kabler med, og kan læse flere steder at der skal tilsluttes et kabel fra MB'et og til lydkortet. Så er der også noget med et kabel fra "CD-IN Socket" til "Audio out Socket"

Jeg er meget dum til det her, så ikke vær for grov ved mig :D!

(Jeg kørte forresten med et indbygget lydkort førhen, og kan ikke, hvis jeg kigger på det, se at der er tilsluttet nogle kabler fra det og hen til noget andet på MB'et? Kan der mangle et tilsluttet kabel som er skyld i alt det her?

Mvh. Theis  :9xo"
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juni 2011 - 18:47 #24
Og det kabel skal ikke monteres i dvd drevet?
Før i tiden da jeg kørte med løst lydkort, skulle der kabel mellem cd drev og lydkort. Der var ikke andre tilslutninger.
Jeg tror du skal installere driveren før du sætter kortet i, da windows så vil finde de drivere der skal bruges for det skal virke. KAn dog være forskelligt fra hardware til hardware. Men står der ikke noget om det i manual?
Avatar billede Dieckmann Nybegynder
04. marts 2013 - 17:16 #25
fandt ikke en løsning = ny hardware.