Avatar billede KHHP Juniormester
01. juni 2011 - 14:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Firmware upgrade

Hej
Jeg har her fornylig fået en router af en ældre herre, men i går da jeg prøvede at opdatere routerens firmware, til DDNS-WRT, og havde selvfølgelig tjekket at min router var kompatibel.
Under opgraderingen slog vores relæ lige pludselig fra og derved mistede jeg strømmen til routeren. Når jeg nu starter min enhed, kommer der lys i alle lamper, som der gør normalt og alt ser fint ud, men efter et kort stykke tid ændrer power-lampen farve fra grøn til orange.
Min enhed er en Dlink DIR-600.
Strømmen gik lige da den sagde at der var 1 sek. tilbage til firmware opgradering var færdig. Kan det være muligt at firmwaren er blevet installeret, men at den skal have nogle informationer før den starter.
Har prøvet at skrive http://192.168.0.1, som var den måde jeg fik adgang til routeropsætningen inden opgraderingen.
Har også prøvet den anden mulighed der står i manualen, nemlig at skrive http://dlink
Skal man skrive noget helt tredje når man har installeret DDNS-WRT?
Avatar billede chalde Seniormester
01. juni 2011 - 14:15 #1
Går ud fra at de er DD-WRT du har forsøgt med og at din router er revision B1 eller B2 (rev C er ikke supporteret).
Se: http://dd-wrt.com/wiki/index.php/DIR-600 og forsøg om du kan starte processen forfra ved brug af den alternative metode.

Du kan godt risikere at den er bricked, men forsøg alligevel.
Avatar billede KHHP Juniormester
01. juni 2011 - 17:05 #2
Ja, dit link hjalp mig til at få det til at virke.
Har dog stadig et lille problem med Wi-Fi, men det kræver lidt mere forklaring, og det falder også udenfor det emne dette spørgsmål omfatter, så jeg opretter et nyt spørgsmål til det problem.
Vil du være så venlig at lægge et svar, så jeg kan få lukket denne tråd :D
Avatar billede chalde Seniormester
01. juni 2011 - 17:41 #3
Bare behold point :)
Avatar billede KHHP Juniormester
01. juni 2011 - 19:32 #4
Ok :D
Lukket
Avatar billede mrtn Nybegynder
03. juni 2011 - 09:06 #5
Jeg har selv en DIR-600. Og overvejer DD-WRT. Hvordan kører det på denne router? Har tidligere kørt DD-WRT på en anden router - og det var super!

//morten
Avatar billede KHHP Juniormester
04. juni 2011 - 09:30 #6
Det kører fint på min. Den driller lidt med trådløst signal, men det gjorde den også med original firmware, så jeg har nok bare fået en med en mindre fabriksfejl.