Avatar billede mandersen Nybegynder
31. maj 2011 - 17:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Explorer 9

Hej
jeg har installeret explorer 9.
den bruger Quicktime som afspiller, jeg vil hellere bruge windows mediaplayer, hvordan gør jeg ?

Mvh
Mandersen
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2011 - 17:26 #1
Er det ikke den side du er på som afgør dette?
Avatar billede pstidsen Novice
31. maj 2011 - 17:29 #2
#1 Jo!
Avatar billede pstidsen Novice
31. maj 2011 - 17:29 #3
(...ved ikke om du vidste det og skrev det "ironisk" eller ikke var sikker)
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2011 - 17:32 #4
:-) både og
Avatar billede mandersen Nybegynder
31. maj 2011 - 17:43 #5
Det er ikke den side der afgør det, mener man kan indstille det
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2011 - 17:47 #6
Jo men er det ikke kun Default medieplayer?
Avatar billede CCodam Nybegynder
31. maj 2011 - 17:52 #7
Internet Explorer 9 bør bruge det program som der er default for den filtype der afspilles.

Du kan gå ind og sætte Windows Media Player til default afspilleren for alle de filtyper den kender ved følgende.

Jeg beklager, men har kun en engelsk version af windows og internet explorer til rådighed i øjeblikket:

Start -> Control Panel -> (Programs) -> Default Programs
Eller
Internet Explorer -> Tools/Tandhjul i højre hjørne -> Internet Options -> Programs -> Set Programs

Herunder:
Set your default programs -> Vælg Windows Media Player -> Set this program as default
Avatar billede mandersen Nybegynder
31. maj 2011 - 18:17 #8
Hej
det er da noget skidt jeg kan ikke få det til at virke, håber på en meget lavpraktisk version da jeg er meget dårlig til dette.. tak
Avatar billede haverslev Novice
31. maj 2011 - 18:37 #9
I IE9 kan du sætte den op til at f.eks MP3 eller andre musik filer / video skal afspiller i Media player.

Start IE9, klik på Funktioner, klik på nternetindstillinger.
Klik på faneblad Programmer, klik på knappen "Angiv program"
Klik på linjen "Knyt en filtype .... osv"

Findde filtyper du vil bruge Media player til at afvikle.
Markere den/dem og klik på knappen "redigere program" og ændre det der.
Avatar billede mandersen Nybegynder
31. maj 2011 - 21:00 #10
Hej
Jeg kan se jeg har peget på det rigtige program, men det stritter noget i mod mit mindsæt.
Jeg betaler med 200 Point
Avatar billede mandersen Nybegynder
31. maj 2011 - 21:01 #11
Du skal lige skrive så jeg kan give point
Avatar billede haverslev Novice
01. juni 2011 - 07:49 #12
Går udfra at det er mig du mener der skal lægge "svar" :-)