Avatar billede arcsaber Nybegynder
30. maj 2011 - 17:07 Der er 1 kommentar

Afinstallering af Ubuntu

Hejsa!
Jeg har installeret Ubuntu på min computer (en dual boot, sammen med windows vista). Jeg har ikke haft så meget held med Ubuntu og vil gerne have det slettet.

Men hvordan afinstallerer jeg Ubuntu fra min computer, så jeg kun har windows?
Håber i kan hjælpe! :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
30. maj 2011 - 17:16 #1
du har vel en vista dvd?
start på den og vælg at reparere.
i konsollen kører du så
fixmbr
og derefter
fixboot
se evt på http://www.planetmy.com/blog/how-to-fixmbr-using-windows-vista-bootable-disk/
derefter kan du slette partitionen med ubuntu - eller bare formatere den til ntfs, så du kan bruge pladsen til data.

Hvis du har et 3. parts værktøj, så kan du øge dit c-drev (vista) med den plads, som ubuntu brugte. Jeg vil anbefale gparted som et af de letteste til det.
http://sourceforge.net/projects/gparted/files/gparted-live-stable/0.8.1-3/
du skal bruge gparted-live-0.8.1-3.iso og brænde den på en cd som diskafbildning.