Avatar billede seest Nybegynder
15. maj 1999 - 21:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Outlook blokerer

Hvorfor blokerer min Outlook Express hele systemet, hver gang jeg har skrevet en ny mail. Så snart jeg trykker på "send", går hele systemet i stå, og jeg er nødt til at trykke ctrl+alt+del for at lukke Outlook Express. Det er efterhånden ikke sjovt mere!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. maj 1999 - 22:53 #1
er det i det øjeblik du trykker på knappen eller er det når den skal til at sende eller hvad?
Avatar billede boa Nybegynder
16. maj 1999 - 14:30 #2
Allerførst:
Prøv at starte "Dr. Watson": Start>Kør>drwatson.exe
Den skriver en logfil, når der sker fejl. Oplysningerne i den kan (forhåbentlig) bruges til fejlsøgning.

Har du checket dit system for virus (med sidste nye AV-opdateringer
installeret)?

Prøv at lade systemet stå, efter du har trykket "Send", og se, om
det bliver normalt i løbet af et par minutter (det er ikke løsningen
på problemet, men bare en oplysning for at diagnosticere lidt
videre).

Har Outlook Express altid hængt din maskine, eller er fejlen opstået f.eks. i.f.m. installation af ny software?

Har du nogen andre applikationer kørende i baggrunden, når det sker (hvilke)?
Hvis, så prøv at køre systemet "rent"; hvis det hjælper, kan
du starte hver enkelt applikation, du normalt har kørende, op
en ad gangen, og hver gang prøve at sende en mail fra OE.
Avatar billede seest Nybegynder
19. maj 1999 - 20:09 #3
Jeg har virus-checket adskillige gange med et rimeligt opdateret program, så det burde ikke være problemet. Det sker hver gang jeg lige har trykket på "send" - det hele går som sagt i stå. Det har været galt lige siden jeg startede med at bruge OE, og jeg har som regel ikke noget kørende i baggrunden.
Avatar billede boa Nybegynder
20. maj 1999 - 09:07 #4
Jamen, jeg er ellers ikke tilhænger af reinstallationer i tide og utide, men i det her tilfælde var det måske en ide at køre IE + OE ind igen.
Kører du med 95 ell 98?
(Har du forresten prøvet at køre Dr. Watson for at se, om den skriver noget spændende i logfilen?)
Avatar billede janbb Juniormester
30. maj 1999 - 11:00 #5
Har haft et problem af lignende karakter
og som en af kommentatorerne foreslog
løste jeg problemet ved at reinstallere
(i mit tilfælde opgradere)hele IE.
Hvis man absolut vil beholde sin version skal man op og rode i den måde
meddelelserne bliver sent på (typer af
date) hvilket jeg slet ikke forstår og
ikke heller helt fortår formålet med men det har vist noget med datasikkerhed osv at
gøre (ikke for hvide mennesker).
Har haft meget gavn af at opgradere til IE 5.0, der dels ligger på internettet og dels ligger på cd i div computerblade
bla alt om date denne måned.Standard-
indstillinger er i min verden foreløbig
den bedste ting at gå ud fra. VH Jan
Avatar billede janbb Juniormester
30. maj 1999 - 11:22 #6
lige en tilføjelse til mit svarforslag.
Selv om det er dyrere at downloade IE
5.0 fra MS indeholder det den fordel
at der foregår en slags tilretning til systemet og det løste i hvert fald problemet for mig at bruge den metode
(download kan tage opmod 1 time så husk
at hvis du har en eller anden begrænsning på hvornår maskinen skal
lukke ned fra internettet hvis den ikke bliver brugt standard er 20 min. skal du øge denne tidsfaktor først).Men den anden løsning med cd er kun noget jeg forestiller mig kunne være lisså godt
det ved jeg jo faktisk ikke.Men dit
problem ligner i hvert fald til uigenkendelighed det jeg havde.
  good luck  Jan
Avatar billede seest Nybegynder
30. maj 1999 - 21:21 #7
Jeg har opgraderet til IE 5.0, og har ikke haft problemet siden. Det må vist være Microsoft, der var problemet. For en gangs skyld...
Mange tak for de mange gode råd!!