Avatar billede med Nybegynder
09. februar 1999 - 00:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Autonummerering?

Hvordan opretter jeg et ID felt i en tabel på en MS SQL Server 6.5 der selv tæller op?
Ligesom Access' autonummerering
Avatar billede brian_d Nybegynder
15. februar 1999 - 16:34 #1
Se efter identity columns

Man kan vælge hvor man starter og intervallet.

Det er kun under oprettelse af tabeller man kan indsætte identity columns.
Avatar billede kurt-kewl Nybegynder
22. februar 1999 - 23:17 #2
Autonummerering er noget skidt MS Access har misbrugt. Du skal oprette en kolonne som INT og sætte den til auto_increment og derefter vælge den som primary key.
Avatar billede flemming Nybegynder
02. maj 1999 - 03:53 #3
ADVARSEL:
Hvis du har planer om at slette rækker fra den pågældende tabel får du kun problemer med Auto ID på MSSQL 6.5 da der er en temmelig fatal fejl - hvor serveren - helt tilfældigt kan finde på at genbruge tidligere uddelte numre.
Avatar billede mrmodal Nybegynder
17. maj 1999 - 09:12 #4
STOP!

Du risikerer at få fejl, hvis du bruger identity-columns. SQL server kan finde på at bruge det samme nummer flere gange...

Fejlen kommer typisk når serveren er hårdt belastet. Man får derfor ikke fejlen under test, men først når man kører i drift.

Microsoft mener selv de har rettet fejlen i sp3 til SQL server. Det er IKKE korrekt.