Okay så må vi prøve at se på det. Nogle af mine spørgsmål nedenfor er lidt basale, men hellere tage dem med og være sikker end ikke at få afklaret spørgsmålet.
Jeg går ud fra at du bruger seneste version af Skype. I følge Skype har det også betydning hvilken version din samtalepartner bruger, så prøv hvis det er de samme at bede dem opdatere deres Skype-applikation.
1
Har du opdateret dine drivere til lydkort? Ved godt det er et lidt træls spørgsmål, men det har for Skypes vedkommende en effekt.
2
Se om din firewall, der blokerer Skype eller dele eller Skype. Når du er logget ind på Skype, gå til "Funktioner" og derefter "Indstillinger" og åben Connection vinduet. Sørg for, at en port er angivet (øverst) for indkommende forbindelser.
Jeg har markeret mine indstillinger på billedet her og vi har aldrig lyd problemer. Vi bruger port 24494 og har mulighed for at bruge port 80 & 443, hvilke der er åbne for i firewall og på router. Dette skulle i følge Skype være standard og være best practice.
http://imageshack.us/photo/my-images/220/unled1xq.jpg/Der burde dog ikke være det, da du får noget lyd igennem. Men det skader ikke at tjekke.
4
Prøv at lukke andre programmer, især dem, du ikke har brug for eller ikke bruger. Især lukke andre Internet-software programmer eller fildelingsprogrammer, der ifølge Skype tager ressourcer som Skype skal bruge.
Hvorvidt dette er rigtigt kan jeg ikke sige, da vi ikke selv har oplevet at det har en effekt.
5
Prøv en manuel opdatering af data Traversal oplysninger. For at gøre dette, skal du logge ud af Skype, og luk det. Gå til Dokumenter og indstillinger> Dit brugernavn> Application Data> Skype. Find den shared.xml filen. Slette filen.
Genstart Skype, som vil genskabe den xml-fil.
6
Deaktiver Quality of Service pakke planlægning. Gå til Start> Kontrolpanel> Netværksforbindelser. Højre-klik på din forbindelse og vælg "Egenskaber". Fjern markeringen i "QoS Packet Scheduler" valgmulighed.