Avatar billede powkiedk Nybegynder
30. maj 2011 - 12:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skype lyden hakker

Hey eksperter

Jeg har en computer der har kørt skype rigtig længe hvor alt bare virkede 100%.
COmputeren er en HP 2.5Ghz dual core med 2 gb ram og lydkortsdriveren er opdateret.

Nu er problemet så at i skype, og kun skype, hakker lyden helt forfærdeligt :(

Jeg har læst rigtig mange tråde om dette problem, men er endnu ikke stødt på en tråd med løsningen.

Hvad gør jeg?
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
30. maj 2011 - 14:09 #1
Hej Powkiedk

Har du prøvet at ændre i Skypes lydindstillinger hvad mikrofonen angår?
Vi oplevede samme problem, hvor løsningen var at fjerne fluebenet i "Indstill Automatisk lydinstillinger" for "Lyd Ind" (se link nedenfor - kan ikke lige få thumbnailet frem).

http://imageshack.us/photo/my-images/52/unled1vg.jpg/
Avatar billede powkiedk Nybegynder
30. maj 2011 - 15:29 #2
hej martin-rene

Ja jeg har prøvet at klikke på alt hvad der er at klikke på inde i skype under lyd, men uden held :(
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
30. maj 2011 - 15:50 #3
Kom til at tænke på:
1: Er den den lyd du modtager der hakker ?
2: Er den den lyd du sender der hakker ?
Avatar billede powkiedk Nybegynder
31. maj 2011 - 08:46 #4
hej det er alt lyd der har med skype at gøre, selv startlyden fra skype og testlyden inde i indstillinger... ALT! men hvis man for eks. går på youtube eller afspiller fra WMP så køre det fint... !?
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
31. maj 2011 - 09:37 #5
Okay så må vi prøve at se på det. Nogle af mine spørgsmål nedenfor er lidt basale, men hellere tage dem med og være sikker end ikke at få afklaret spørgsmålet.

Jeg går ud fra at du bruger seneste version af Skype. I følge Skype har det også betydning hvilken version din samtalepartner bruger, så prøv hvis det er de samme at bede dem opdatere deres Skype-applikation.

Har du opdateret dine drivere til lydkort? Ved godt det er et lidt træls spørgsmål, men det har for Skypes vedkommende en effekt.

Se om din firewall, der blokerer Skype eller dele eller Skype. Når du er logget ind på Skype, gå til "Funktioner" og derefter "Indstillinger" og åben Connection vinduet. Sørg for, at en port er angivet (øverst) for indkommende forbindelser.
Jeg har markeret mine indstillinger på billedet her og vi har aldrig lyd problemer. Vi bruger port 24494 og har mulighed for at bruge port 80 & 443, hvilke der er åbne for i firewall og på router. Dette skulle i følge Skype være standard og være best practice.

http://imageshack.us/photo/my-images/220/unled1xq.jpg/

Der burde dog ikke være det, da du får noget lyd igennem. Men det skader ikke at tjekke.

Prøv at lukke andre programmer, især dem, du ikke har brug for eller ikke bruger. Især lukke andre Internet-software programmer eller fildelingsprogrammer, der ifølge Skype tager ressourcer som Skype skal bruge.
Hvorvidt dette er rigtigt kan jeg ikke sige, da vi ikke selv har oplevet at det har en effekt.

Prøv en manuel opdatering af data Traversal oplysninger. For at gøre dette, skal du logge ud af Skype, og luk det. Gå til Dokumenter og indstillinger> Dit brugernavn> Application Data> Skype. Find den shared.xml filen. Slette filen.
Genstart Skype, som vil genskabe den xml-fil.

Deaktiver Quality of Service pakke planlægning. Gå til Start> Kontrolpanel> Netværksforbindelser. Højre-klik på din forbindelse og vælg "Egenskaber". Fjern markeringen i "QoS Packet Scheduler" valgmulighed.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
31. maj 2011 - 11:46 #6
Har først lige set nu at du har opdateret driveren til dit lydkort, så se bort fra det.
Avatar billede powkiedk Nybegynder
29. juni 2011 - 08:37 #7
Jeg fik aldrig løst denne fejl, den gik dog væk efter en recovery af disken...