Avatar billede hvidtsted Nybegynder
29. maj 2011 - 16:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvilket internetkabel? cat 5, 6, 6a, 7...

Jeg har en 15/1 mbit forbindelse hos yousee. Jeg skal bruge 5-6m internetkabel til at lave en tilslutning til mit modem, og blev i tvivl om hvilken type kabel jeg skal vælge.

http://www.av-cables.dk/netvaerkskabel_192_da/

Hvis det er relevant hvilket modem jeg har, så kan jeg finde ud af det.

På forhånd tak.
Avatar billede hvidtsted Nybegynder
29. maj 2011 - 16:26 #1
Jeg kan også spørge på en anden måde, er der nogen bagsider ved at købe cat7? Jeg vil gerne have det bedste, men måske det blot er overkill hvis det kun er et spørgsmål om maksimal båndbredde, dog virker det som om der også er lidt forskel i hvor meget interferens de kan tåle.
Avatar billede wanze Nybegynder
29. maj 2011 - 16:27 #2
Bare køb det billigste, dvs. Cat5e. Som det også fremgår af siden er de dyrere kabler kun nødvendige, hvis du har brug for mere end 1Gbit båndbredde.
Avatar billede noltus Novice
29. maj 2011 - 16:27 #3
Da de ikke er så dyre ville jeg tage et cat 7 kabel,det er det bedste
Avatar billede chalde Seniormester
29. maj 2011 - 16:30 #4
Absolut ingen grund til at købe andet end cat5e UTP medmindre du skal køre Gbit gennem MEGET støjende forhold eller over lange afstande (hvilket det på ingen måde tyder på).
Hvis prisen er nogenlunde det samme, så skader det ikke at købe Cat6 frem for cat5e, men til dit behov vil der ikke være nogen forskel.
Avatar billede hvidtsted Nybegynder
29. maj 2011 - 16:51 #5
Jeg endte med et 6a kabel, det har dobbeltafskærmning som åbenbart ikke betyder det store, men det kostede ikke det store mere. Tak for hjælpen smid et svar.