Avatar billede kimkochrasmussen Nybegynder
28. maj 2011 - 19:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Program til webcam still

Jeg skal fotograferer en større flok mennesker med et webcam - og er  derfor på jagt efter et (gerne gratis program).
Hvert billede skal kunne navngives når der trykkes "capture". Jeg er med på at win XP kan klare dette med sit indbyggede program - MEN formatet på billedet passer ikke. Jeg har brug for det i "højformat", hvor den optager i "bredformat".
Jeg skal altså kunne indstille størrelsen på det der optages

Nogen der kender et lille program der kan det?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. maj 2011 - 20:24 #1
har du overvejet at holde webcam vendt 90 grader?
28. maj 2011 - 20:24 #2
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Hvilket Webcam ? Fabrikat, type, model, ... ?
Avatar billede kimkochrasmussen Nybegynder
28. maj 2011 - 20:38 #3
Ja, det med 90 grader er overvejet - men det er ikke videre fikst

Win XP - model: helst alle... Men pt. ender det nok med Microsofts HD webcams...
Avatar billede claes57 Ekspert
28. maj 2011 - 21:03 #4
så er det altså langt bedre at købe et rigtigt kamera - og så overføre billeder til pc bagefter. Selv de billigste kameraer har i dag langt bedre opløsning end webcams.
Avatar billede kimkochrasmussen Nybegynder
28. maj 2011 - 21:14 #5
Problemet med et rigtigt kamera er at jeg ikke kan navngive billederne efterhånden som de tages, og det er et krav...
28. maj 2011 - 21:24 #6
...og det er et krav... ... ??? Billederne/filerne bliver vel ikke overført til 'verden' med det samme ?
Hvordan havde du forestillet dig at kunne "navngive" imens "capture" ?
Avatar billede kimkochrasmussen Nybegynder
29. maj 2011 - 08:06 #7
Hvis du laver capture med XPs indbyggede program, kan man navngive hver enkelt billede inden man "går videre".
Mere konkret har hver person et nummer som billedet også SKAL havde som navn (+.jpg).
Avatar billede kimkochrasmussen Nybegynder
16. juni 2011 - 18:14 #8
lukker