Avatar billede Nikki1992 Nybegynder
28. maj 2011 - 16:41 Der er 2 kommentarer

windows vista vil ikke starte...

Hej...
Igår prøvede jeg at tænde for min acer travelmate 7730g først gik det fint nok det ´så ud til at ville starte den loadede windows men før windows logoet kom blev min skærm sort... jeg ventede i 5 min. men der skete ikke noget alligevel.
i ved godt når computeren frøser eller et eller andet så skal man holde sluk knappen ca 3-5 sekunder før computeren slukker, men med min lige så snart jeg trykker så slukker det. Jeg tændte den så for at prøve igen men så stod der at windows ikke kunne start, og jeg havde to muligheder: start normal eller start under reparation, jeg valgte selvføgeligt at reparerer lortet men det hjælper ikke jeg har prøvet at reparer det nu i over 15 gange fordi jeg skal have mundligt examen i biologi imorgen og alle mine notater ligger i den så det haster, og jeg vil være meget glad for hvis nogen svarede så hurtigt som mugligt :)

PS. jeg prøvede ellers at trykke F12 og F10 under start men det eneste der virker er F2 måske har jeg gjort det forkert jeg ved det ikke
...
MVH Nikki
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. maj 2011 - 17:42 #1
Hvis du ikke har en instalations disk må du jo hente en reparations disk http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/
Avatar billede 220661 Ekspert
29. maj 2011 - 12:32 #2
Fejlsikret tilstand kan heller ikke køre? Tryk F8 med det samme under opstart?
Kan den kunne du prøve systemgendannelse til før problem opstod.