Avatar billede hr.mclarsen Praktikant
28. maj 2011 - 12:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Blå nuance forsvundet!

Hej Eksperter!

Jeg har en stationær computer med et Nvidia 8600GT grafikkort i. Jeg tændte for en uges tid siden min computer og så var alt grønt! Efter lidt roden rundt med drivere og fora rundt omkring, endte jeg med at prøve noget så simpelt som at ændre farvenuancen i Nvidia Kontrolpanelet, og finder så ud af, at hvis jeg prøver at ændre på den blå nuance sker der INTET! Den røde og grønne virker fint..

Hjælp!
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. maj 2011 - 13:23 #1
Har du tjekket kablet til skærmen?
Prøv evt. med et andet kabel.
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2011 - 13:24 #2
kunne godt ligne en død chip på kortet
men prøv alligevel det her
rør ved en jordbunden radiator
tag strømmen fra maskinen og tag batteriet ud på bundkortet i et par minutter - sæt det i igen og strøm til

så er det udelukket at det er en opstarts fejl med bios og så videre

rens blæseren på kortet for skidt og møg - kan det også være

tjek om det skyldes varme samtidig

hent SIW og se under sensors hvor meget dine temps er på

http://www.gtopala.com/

m.v.h
Avatar billede hr.mclarsen Praktikant
28. maj 2011 - 13:50 #3
Prøver dine forslag treatmenice.

John-Stigers: Det er helt sikkert ikke kablet eller skærmen.. Har testet begge på en anden computer. Desuden er farverne også normale, hvis jeg slutter skærmen til VGA-komponenten på computerens bundkort - så mister jeg bare skærmkortets kræfter..
Avatar billede hr.mclarsen Praktikant
28. maj 2011 - 13:58 #4
hvor sidder batteriet...?
Avatar billede hr.mclarsen Praktikant
28. maj 2011 - 14:01 #5
Har fundet det ;)
Avatar billede hr.mclarsen Praktikant
28. maj 2011 - 14:06 #6
Hmm.. Nu siger min computer "CMOS checksum error - Deafaults loaded" og starter ikke windows...

Tog grafikkortet og og rensede det. Tog batteriet ud af bundkortet og satte det i igen efter lidt tid..
Avatar billede hr.mclarsen Praktikant
28. maj 2011 - 14:13 #7
-Trykke F1 og computeren startede.
Skærmen er stadig grøn, og det er den lige fra man starter den (altså der hvor der står bundkortet og hvilken harddisk der er i osv.).
Ifølge SIW er kernetemperaturen på grafikkortet 44 grader.

Andre bud?
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2011 - 16:16 #8
så må det være et defekt graffikkort chip- kan du ikke låne et andet kort bare lige for at prøve om det kan inden ny købm.v.h

m.v.h
Avatar billede hr.mclarsen Praktikant
30. juni 2011 - 20:20 #9
Defekt chip må være svaret.. Smid et svar hvis i har lyst
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2011 - 20:29 #10
ok