Avatar billede nerdwoman Nybegynder
27. maj 2011 - 20:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp - Desktop reference fortsat placeret på slettet partition

Hej!

Jeg har rodet mig ud i noget snavs
;
Jeg partitionerede min harddisk og via explorer flyttede jeg location på bla. dokument, photo, music mapperne etc, et par stykker jeg ikke skulle have gjort det på (bla. contact-mappen - bevirkede at alle kontakter spredte sig ud over min desktop) favorites mappen og desktopmappen.

Lidt senere slettede jeg partitionen - grundet en længere og irrelevant forklaring.

Det gav mig  naturligvis et problem, da ovenstående mapper så refererer til en location, der ikke eksisterer. Det drillede pc så meget, at jeg måtte oprette en partition igen - og gå ind og flytte disse mapper tilbage til c-drevet. Så langt så godt... Da jeg var færdig - slettede jeg atter E-partitionen.

Nu kommer det jeg under ingen omstændigheder kan finde ud af at rette;

Jeg har via explorer-users-mit navn- desktop dirigeret desktoppen tilbage til c-drevet. Men - desktoppen jeg ser ligger fortsat på e-drevet. Jeg har dirigeret alle desktop-mapper (public, mit navn og default) - og alligevel er desktoppen jeg ser stadig på e-drevet. Jeg har måttet lave e-partionen igen, da jeg ellers får en fejlmelding om at en reference til E:\ ikke findes...

Jeg aner ikke mine levende råd - jeg har søgt højt og lavt - og kan simpelthen ikke finde ud af hvor den desktop, der mener at befinde sig på E- og som er den jeg ser på skærm, befinder sig og hvordan jeg får den reference slettet/omdirigeret til c....

Styresystemet er Windows 7 home premium.

Jeg er tibøjelig til ikke kun at give 60 points  men også kage!

:-)
Håber nogen kan styre mig ud af den her!
Avatar billede nerdwoman Nybegynder
27. maj 2011 - 20:29 #1
Jeg skal måske også lige tilføje, at grunden til at jeg kan se at den desktop jeg reelt ser ligger på e-partionen er, at når jeg forsøger at hive alt fra min desktopmappe (i explorer, placeret på c-drev) over på den desktop jeg har foran mig på skærmen - så oplyser den mig, at den ikke har plads til filerne på E:\desktop
27. maj 2011 - 22:21 #2
[Start] [Computer] - HøjreMusseTast på [Skrivebord] - Egenskaber - Fanen [Genvej] - [Destination:] ...

Jeg har nemlig også (til)rettet mit "Skrivebord" til at peje på en anden fysisk Harddisk/partion...
Samme med [Billeder], [Dokumenter], [Musik], [Videoer], ... liggende samme sted ...
Avatar billede nerdwoman Nybegynder
28. maj 2011 - 06:53 #3
Den var der ikke til at starte med (genvejen til desktop) - så jeg tænkte, du må mene "favorites" - som jeg jo også fik lavet rod i. En "restore favourites" gav pote. Der VAR den jo :D

Du har reddet min hjerne fra at koge helt over :-)
Tak!
Avatar billede nerdwoman Nybegynder
28. maj 2011 - 06:53 #4
og nu kan jeg ikke se, hvoradn jeg giver dig points?
Avatar billede nerdwoman Nybegynder
28. maj 2011 - 07:06 #5
pokkers - det var du ikke. Du har vist ikke lavet kommentaren som et svar - det er derfor? Hvordan får jeg givet dig de mange points med kaffe og kage i? :-)
Avatar billede egmose Novice
28. maj 2011 - 08:15 #6
hehe, det ser ud som om du har givetdig selv pointene ;)
Avatar billede nerdwoman Nybegynder
28. maj 2011 - 10:31 #7
Det er jo det....

Nu fik jeg rettet det som karise_larry skrev - men det driller stadig. Når jeg sletter partitionen E brokker eksplorer sig over den manglende placering. Såvidt jeg kan aflure nu jeg fik det fantastiske svar fra karise_larry - så ligger problemet i favourites. Hvis jeg vælger at "restore to default" - så reetablerer den favoritlinks til desktop, downloads og recent places".

Når jeg højreklikker på dem - så ligger de på E:\ igen (grundet restore). Jeg ændrer til c - og det lader til at lykkes. Sletter partition E - og så har vi balladen igen...
28. maj 2011 - 11:35 #8
Hmmm... så må der være et eller andet sted (mere) hvor henvisningen står ?

Når du vælger "restore to default" - hvilket sted pejes der så på ?
Avatar billede nerdwoman Nybegynder
29. maj 2011 - 08:32 #9
Så sprang de tilbage til at pege på partitionen E hver gang - selvom jeg manuelt havde rettet dem til at pege på C-drevet....

Nu valgte jeg, at tage den hårde vej; jeg reinstallerede hele skidtet...
Avatar billede pstidsen Novice
29. maj 2011 - 19:22 #10
Karise se: http://www.eksperten.dk/spm/939960

nerdwoman: Husk at gøre som jeg gør ovenover ;)