Avatar billede Janninho93 Nybegynder
27. maj 2011 - 15:25 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

Forsinket lyd

hej alle.

jeg gendannede min pc i går, og siden da har jeg haft problemer med lyden.

Når jeg spiller CSS eller ser en CSS video på youtube, så går der 1-2 sekunder fra der er blevet skudt til lyden kommer, altså en lille forsinkelse.

Hvis jeg genstarter min computer, så er lyden perfekt de første 5-10 minutter, men derefter begynder lyden at blive forsinket igen.

Jeg har testet lyden på forskellige skærme og headset, men samme problemer, så jeg tror det har været en fejl under gendannelsen eller fejl i en lyddriver.

Jeg har følgende drivere under "Enheder til lyd, video og spil":

Codecs til lydenheder
Codecs til videoenheder
Drivere til ældre lydenheder
Mediestyringsenheder
VIA High Definition Audio
Ældre videocaptureenheder

Hjælp! Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2011 - 15:48 #1
Hvad med alle mulige andre spil og film på youtube? Er der kun problemer ved dette ene?
Avatar billede pstidsen Novice
27. maj 2011 - 15:48 #2
Download SlimDrivers: http://download.cnet.com/3001-18513_4-75279940.html?spi=004b8f932a73794270fcec73f601eff4 og tjek om der er nye drivere.
Den spørger som der skal lave restore tryk "Yes"
Avatar billede Janninho93 Nybegynder
27. maj 2011 - 16:21 #3
#1.  Jeg har også problemer med andre spil og youtube film
Avatar billede Janninho93 Nybegynder
27. maj 2011 - 16:21 #4
#2. jeg prøver
Avatar billede Janninho93 Nybegynder
27. maj 2011 - 16:23 #5
#2. jeg har kørt programmet, og den sagde:

No updates found.

your system has the latest stable drivers and updates installed
Avatar billede pstidsen Novice
27. maj 2011 - 16:36 #6
#3: Du skal ikke selv lægge svar. Det er "til løsninger og pointgivning", som der sjovt nok også står....

Læs eksperten.dk's faq: www.eksperten.dk/faq
Avatar billede Janninho93 Nybegynder
27. maj 2011 - 16:52 #7
Beklager, det var en fejl. Jeg er helt ny herinde. Forstod ikke de to ting man kunne vælge imellem.

Håber nogle kan hjælpe mig med problemet
Avatar billede 220661 Ekspert
27. maj 2011 - 16:53 #8
Inde i kontrolpanelet under lyde og lydenheder, er hardware acceleration sat til fuld under de avancerede indstillinger?
Prøv at rydde op i de midlertidige internetfiler (slet dem)
Avatar billede Janninho93 Nybegynder
27. maj 2011 - 17:21 #9
#8.

Jeg har nu skruet op for alle 5 instillinger, og slået line in til. Jeg kan ikke finde en der hedder Hardware Acceleration.

Og hvilke internetfiler skal jeg slette?
27. maj 2011 - 17:28 #10
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?

http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)

http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

DER bliver der også ryddet op blandt nævnte "Midlertidige Internetfiler" ...
Avatar billede Janninho93 Nybegynder
27. maj 2011 - 17:31 #11
Jeg har windows XP :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. maj 2011 - 17:31 #12
I min xp skal jeg ind i kontrolpanel-lyde og lydenheder-lydenheder-avancerede indstillinger for afspilning af lyd. Her er en skyder til at justere niveauet. Det du har justeret er styrken på lyden.
Midlertidige internet filer sletter du fra indstillingerne i din browser. IE8:Funktioner-internetindstillinger. På generelt fanen kan du tjekke af at den skal slette midlertidige filer ved afslutning, eller gøre det manuelt her.
Avatar billede Janninho93 Nybegynder
27. maj 2011 - 17:31 #13
Windows XP Professional
Avatar billede Janninho93 Nybegynder
27. maj 2011 - 17:32 #14
#12. Jeg har ikke en der hedder "avancerede indstillinger for afspilning af lyd"
Avatar billede Janninho93 Nybegynder
27. maj 2011 - 17:35 #15
Det skal siges at jeg har McAfee AntiVirus Plus på maskinen, det har jeg lige købt for et par timer siden
Avatar billede 220661 Ekspert
27. maj 2011 - 17:37 #16
"cleantempxp2" kunne måske også være en god ide
http://www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat
Avatar billede 220661 Ekspert
27. maj 2011 - 17:39 #17
Taget fra denne sammenhæng:http://www.eksperten.dk/spm/731418
Avatar billede 220661 Ekspert
27. maj 2011 - 17:41 #18
#15 har du så husket at afindstallere det gamle antivirus program??
At køre med to programmer duer ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. maj 2011 - 17:42 #19
Scanner antivirusprogrammet disken lige nu du har problemerne?
Avatar billede Janninho93 Nybegynder
27. maj 2011 - 17:44 #20
Jeg gendannede jo min pc i går, så havde ikke noget antivirus program før for en time siden, hvor jeg købte McAfee. Så jeg har kun 1 antivirus program. Det skanner ikke lige nu.
Avatar billede Janninho93 Nybegynder
27. maj 2011 - 17:46 #21
Men back til topic. Jeg har somsagt forsinket lyd, hvad kan jeg gøre ved det?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. maj 2011 - 17:48 #22
Vil det sige du har hentet alle opdateringer til XP mm. uden nogen form for sikkerhed på pc under vejs?
Avatar billede Janninho93 Nybegynder
27. maj 2011 - 17:52 #23
Ja. Jeg har først lige fået McAfee

Til at hente drivere brugte jeg http://drp.su/

og til at hente opdateringer, har jeg hentet windows update.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. maj 2011 - 18:01 #24
Antivirus program er noget af det første man skal have på plads FØR man kobler sig på nettet.
Der findes gratis alternativer du kunne have installeret fra usb stick lige efter din installation.
Kender ikke driverpack solution desværre, og hvilke drivere den kan finde. Når man skal opdatere sine drivere vil jeg anbefale man gør det på producentens hjemmeside til det hardware der er installeret hvis det er muligt. Programmer til at finde drivere er en nødløsning efter min mening.
Avatar billede Janninho93 Nybegynder
27. maj 2011 - 18:01 #25
Er der virkeligt ikke nogle der kan hjælpe mig med problemet? :-(
Avatar billede Janninho93 Nybegynder
27. maj 2011 - 18:02 #26
Jeg vidste jo ikke hvilke drivere jeg skulle bruge, så programmet som mange anbefaler, fandt alle driverne.

Men jeg vil gerne have hjælp med den forsinkede lyd! Hvad kan jeg gøre??
Avatar billede Janninho93 Nybegynder
27. maj 2011 - 18:24 #27
Kan i ikke hjælpe? :-(
Avatar billede Janninho93 Nybegynder
27. maj 2011 - 23:34 #28
Så er de andre tråde lukkede. Håber i kan hjælpe mig her.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. maj 2011 - 08:08 #29
Nu da du ikke kan finde skyderen til hardwareacceleration, må vi prøve noget andet. Du kunne måske også have brug får noget andet/bedre Codec til at få det til at fungere:
Du kunne prøve at hente denne her for at se om det løser problemet:
http://www.free-codecs.com/download/k_lite_codec_pack.htm
Avatar billede Janninho93 Nybegynder
28. maj 2011 - 13:51 #30
Jeg har  fundet ud af, at det primært kun er lydforsinkelse når jeg bruger nettet. Jeg har ikke oplevet forsinkelse mens jeg ikke har internet på. Så det har måske noget med mit netkort at gøre?
Avatar billede Janninho93 Nybegynder
28. maj 2011 - 15:26 #31
Lige en update.

Jeg har prøvet følgende nu:

Trådløst usb netkort = lydforsinkelse
almindeligt netkort = lydforsinkelse
uden internet = ingen problemer
Min mors pc med almindeligt netkort = ingen problemer

Så det må være enten lydkortet eller netkortet den er gal med :-/.. Hmm.
Avatar billede Janninho93 Nybegynder
28. maj 2011 - 15:56 #32
endnu en update, der er problemer lige meget om nettet er til
Avatar billede pstidsen Novice
28. maj 2011 - 16:00 #33
det kunne tyde på at det var lydkortet.
Avatar billede Janninho93 Nybegynder
28. maj 2011 - 17:00 #34
Hm ja, det tror jeg også. Så er det bare om hvad jeg kan gøre :-/.. Ville det hjælpe af købe windows 7 og geninstallere min pc med det?
Avatar billede pstidsen Novice
28. maj 2011 - 17:13 #35
Umiddelbart nej. Netkort (og lydkort for den sags skyld) er HARDWARE og vil ikke tro at det kan løses vha. SOFTWARE.
Avatar billede Janninho93 Nybegynder
28. maj 2011 - 17:34 #36
Ja ok..

Hm, lyden virkede perfekt inden jeg gendannede min pc. Men her efter jeg har gendannet den, bliver lyden forsinket efter 5-10 minutter. Forstår virkeligt ikke :-S.. Derfor jeg troede der måske kunne være en fejl i gendannelsen?

Den sagde at jeg var ved at installere et windows som er ældre end det der var på den i forvejen.

Hvad kan jeg gøre for at få det vil at virke? Jeg kan vel ikke være den eneste med den fejl? :S
Avatar billede pstidsen Novice
28. maj 2011 - 17:38 #37
prøv en nu gendannelse, måske???
Avatar billede pstidsen Novice
28. maj 2011 - 17:39 #38
ny*
Avatar billede Janninho93 Nybegynder
28. maj 2011 - 22:31 #39