Hej Kan man lave sql query i excel, ligesom man gør i acces? Hvis man kan, så hvordan?
Jeg har nemlig flere tusind felter i excel, der indeholder kategorier. Jeg vil gerne finde ud af hvor mange felter jeg har af hvert kategori. Kan jeg finde ud af det i excel?
Jeg tror, spørgeren mener: "Jeg har nemlig flere tusind celler i excel ...". Der er slet ikke poster indblandet. (Det er i virkeligheden et Excel-spørgsmål)
Desuden er der maximum 256 kolonner(ikke felter) i et Excel regneark, og altså ikke flere tusinde. Derfor mente jeg at der nok var gået kludder i definitionerne.
Men du ser alt for skævt på det! Ja, der er 256 kolonner; men hver kolonne består da af celler, så derfor kan der der da let være tusindvis af celler (f.eks. A1, A2 ... A5000), der indeholder værdier.
Christ! Som nævnt i #5: Han skriver "felter" og mener "celler". Det er vel ikke helt ualmindeligt, at folk kalder cellerne for felter. (Prøv at google "excel +felter"). Skal vi ikke stoppe her og lade spørgeren selv komme til orde? :o)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.