Avatar billede Kr-Dreyer Nybegynder
27. maj 2011 - 08:43 Der er 6 kommentarer

Overvågning

Hej.

Hvis man vil have overvåget en bygning, der ligger ca. 1,5 km. fra hovedbygningen, hvilken form for overvågning anbefales der så?

Jeg ville helst have noget der var online så jeg løbende kunne følge med fra hovedbygning, men idet der ikke er noget netværkskabel ved den bygning der ønskes overvåget, ved jeg ikke om online overvågning kan lade sig gøre - jeg har dog tænkt om det var muligt at få kamera der kørte på et mobilkort, ligesom internet nu kan?

På forhånd tak.
Avatar billede Blueeyez Mester
27. maj 2011 - 08:50 #1
Hvis alt er indendøres synes jeg da hellere du skal have et selskab til og overvåge stedet, kan de med alarmer mm :) Hvis der ikke er net mulighed så er det lidt svært mht. kamera og du kan nok godt brug 3g men det er en del dyrt i længden da du sender en del data igennem jo...
Avatar billede Kr-Dreyer Nybegynder
27. maj 2011 - 09:01 #2
Tak for svar.
Ja, havde godt nok ik lige overvejet det med sending af data - det kan jo blive rimelig dyrt som du siger. Men det er udenfor bygningen der skal overvåges, der er alm. alarm indenfor via et alarmselskab. Har du ellers en idé til hvordan man billigst/bedst kan overvåge udenfor når nu der ik er netværkskabel?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
27. maj 2011 - 09:37 #3
Et par kameraer koblet på via 3G med en fast løsning til de der 149-250 kroner / måneden kunne være en løsning. Specielt hvis det er et kamera der kun sender når der er bevægelse.

En anden løsning kunne være noget a la Logitechs:

http://www.pcworld.dk/art/112076

(som er lidt dyrt, men som har mulighed for at få det på mobilen)
Avatar billede Kr-Dreyer Nybegynder
27. maj 2011 - 10:11 #4
Hej Lars_pcworld.dk - tak for hjælpen, det var lige sådan noget jeg havde i tankerne:) Og nu det store spørgsmål - ved du så hvilke producenter eller forhandlere der har sådan nogle kameraer der kan køre på 3G, altså via mobiltinternet? Eller ved du måske hvad de hedder i fagsprog, så kan jeg selv lede på nettet. - Sara
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
27. maj 2011 - 10:24 #5
Godt spørgsmål. Jeg ville overveje at gå efter et normalt IP-camera af en slags og så have en 3G-router til forbindelsen. Ikke fordi det nødvendigvis er billigere, men fordi så kan du frit skifte kameraer / tilføje flere uafhængigt af routeren/forbindelsen.
Avatar billede Blueeyez Mester
27. maj 2011 - 10:44 #6
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=Alert+750e&sp=all&pid=4196547

De 2 øverste: BJ-trading og Proshop har jeg rigtigt gode erfaringer med så kan klart anbefale bagge som os er de billigste :)