Avatar billede sevelsted Nybegynder
26. maj 2011 - 09:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mails på både på iPhone og computer

Jeg har et lille problem jeg simpelthen ikke kan regne ud.

Jeg vil jo selvfølgelig gerne kunne kontrollere mine mails på farten, derfor at jeg sat min iPhone 4 og til at hente mails. Men jeg vil også gerne have dem på min Mac når jeg kommer hjem.
Men har jeg hentet mails på iPhonen, så får jeg dem ikke på min Mac. (Har jeg ikke hentet dem på telefonen, så får jeg dem på Mac'en).
Jeg har sat telefonen op til, ikke at slette mails fra serveren, men har jeg fået dem ind på telefonen, så henter mail programmet ikke mails'ne.

Hvad kan der være galt?
Avatar billede LilleUdvikler Nybegynder
26. maj 2011 - 10:00 #1
Jeg kan ikke huske om det skal være en POP3 eller den anden man kan bruge når man henter mails.

Der var en der havde samme problem her på Exp.dk for ikke så lang tid siden. Prøv at kigge Spørgsmål og Svar igennem.
Avatar billede LilleUdvikler Nybegynder
26. maj 2011 - 10:05 #2
https://discussions.apple.com/message/13127631?messageID=13127631

Du skal sætte din mail op til at være en IMAP i stedet for POP. POP gemmer nemlig ikke en kopi af mailen af sig selv. Men med IMAP kan du læse dem igen og igen.

Hvad mail har du? GMail, Hotmail?
Avatar billede MortenBoye Juniormester
11. juni 2011 - 21:14 #3
Det er lige omvendt end hvad #2 siger.

Hvis du bruger IMAP-protokollen synkroniserer mailserveren med din klient, dvs når du henter din mail til din iphone slettes den fra din webbaserede server (gmail, hotmail osv) og kan derfor ikke læses andre steder end på din iphone bagefter.

Hvis du derimod sætter både din iphone og din webklient op til at bruge POP i stedet vil du bare hente en KOPI af dine mails til din telefon, og dermed stadig have adgang til den fra dit mailprogram eller via en browser.

IMAP synkroniserer mellem de forskellige klienter, POP gør ikke.

For at sætte POP op skal du undersøge metoden da det varierer fra udbyder til udbyder.

Mvh!
Avatar billede sevelsted Nybegynder
10. september 2014 - 17:46 #4
Lukket og ryddet op af admin...