Avatar billede 1ti1 Nybegynder
25. maj 2011 - 19:19 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Uventet lukning?

Hej Eksperten.

Inden for ca. To timer har min computer lavet en ''uventet lukning'' Dvs. Genstarter automatisk og derfra siger der er sket en ''uventet lukning'' Og det har været sket to gange, inden for de to timer.

Inden den uventede lukning begynder den at fryse voldsomt og tilsidst sker det.

Hvad kan årsagen være? Er der en løsning.

Så skal det også lige siges, at anden gang den genstartede sagde computeren ''The computer has been closing down, if it is the first you see this so please contact your producer - Og meget mere''.

Kan ikke rigtig mere præcist.

Ps. Kører Windows Vista 32-bit.

Håber kategorien er den rigtige - På forhånd tak!
Avatar billede 220661 Ekspert
25. maj 2011 - 19:24 #1
bærbar/stationær?
varmeproblem?
Har du set i logfilen (eventlog) om eventuelle fejl meddelelser?
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
25. maj 2011 - 19:28 #2
Det er en bærbar computer - Teksten som kom frem, blev der kun i et par sekunder, så nåede dårligt at læse den -

Men ja, min computer kan godt blive varm (Sidder med den på sengen)

Er det måske problemet?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. maj 2011 - 19:34 #3
Det kan det være ja da du lukker for de huller som luften skal komme ind og ud af. Du har heller ikke godt af den varme den udsender. Man kan i uheldige tilfælde blive steril af det.
Hvor gammel er pc?
Den kunne måske se sådan ud indenfor???
http://brean.dk/wp-content/img_8196.jpg  http://brean.dk/wp-content/img_8193.jpg  http://brean.dk/wp-content/img_8195.jpg
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
25. maj 2011 - 19:38 #4
Den er fra juni 2007 - Den har kostet 7000 kr og et mærke af Asus.

Btw. Hvordan renser man en bærbar, uden man kommer til at ødelægge den?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. maj 2011 - 19:38 #5
Siw kan vise hvor varm den bliver:
http://www.gtopala.com/siw-download.html
Brug freeware nederst.Under "sensors" kan man se temperaturen inde i pc.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. maj 2011 - 19:50 #6
Den rigige måde at gøre det på er ved at skille pc ad og komme ind til heatsinken så det renses ordentligt. Der findes forskellige videoer til at gøre det på en lettere måde. Her er et par af dem:
http://www.youtube.com/watch?v=EWwejCKVGOY
http://www.youtube.com/watch?v=0yyEVSkz_0M&NR=1
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
25. maj 2011 - 19:51 #7
Programmet viser:

CPU Temp    = 51 grader Celcius (C)
CPU Core 0  = 50 grader Celcius (C)
CPU Core 1  = 49 grader Celcius (C)

Hvad siger du til det?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. maj 2011 - 19:56 #8
ingen problemer der.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. maj 2011 - 19:58 #9
eventlog?
Højreklik computer og vælg administrer.Kommer du så ikke ind i computeradministrationen hos dig? (kører xp her)
I denne er der en logbog hvor fejl oplagres. Prøv at se hvad den skriver.
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
25. maj 2011 - 19:59 #10
Hvad kan så være problemet?

Vil egentlig gerne have en resning af en art, but how?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. maj 2011 - 20:03 #11
Når du nu siger rensning er det så din software du mener?
Hvis det er så vil jeg da anbefale CCleaner og Malwarebytes som er gode opryddere på hver deres felt.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. maj 2011 - 20:04 #12
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
25. maj 2011 - 20:07 #13
Jeg tror nok også mest på et VARME problem
...(Sidder med den på sengen) ...
Er INDSUGNINGEN på undersiden eller i kanten ?
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
25. maj 2011 - 20:08 #14
Disse programmer har jeg i forvejen, og ja det tager et stykke tid, skal nok vende tilbage, når tingene er genneført.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. maj 2011 - 20:14 #15
#7 når du kommer med disse målinger har du så pc i skødet eller på et plant bord/plant underlag?
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
25. maj 2011 - 20:26 #16
Bærbaren ligger direkte ned på madrassen (Sovesofa)
Avatar billede helt83 Nybegynder
25. maj 2011 - 20:49 #17
1ti1

Tror altså også vi er ude i noget varme haløj, du kan eventuelt også prøve at opdater driver til grafikkort, test dine ram og scanne harddisk for fejl.

kan du se om der kommer en "bluescreen" før den bryder sammen?

tjek processer når den begynder og hakke for at se om der er nogel processer der bruger meget cpu.

mvh
helt83
25. maj 2011 - 20:53 #18
... der kan komme mange 'nuller' mænd/damer på besøg siden 2007 *S* ...
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
25. maj 2011 - 21:19 #19
Programmet er færdig og ingen farlige virusser: Log

Malwarebytes' Anti-Malware 1.50.1.1100
www.malwarebytes.org

Database version: 6675

Windows 6.0.6002 Service Pack 2
Internet Explorer 9.0.8112.16421

mbam-log-2011-05-25 (21-15-12).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|E:\|)
Objekter skannet: 318801
Tid gået: 1 time(e), 0 minut(ter), 1 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)
25. maj 2011 - 21:27 #20
... det havde jeg heller ikke ventet skulle være problemet!
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
25. maj 2011 - 21:38 #21
Så i bund og grund kan det være varme problemer? Og kan jeg bare tage støvsugeren frem og begynde at støvsuge diverse steder på bærbaren, uden det skader?
25. maj 2011 - 22:12 #22
Se #6 ...
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
25. maj 2011 - 22:48 #23
Har nu gennemgået en rensning og det har formået at virke ind til videre -

I må meget gerne ligge svar, så I kan få jeres point.
Avatar billede helt83 Nybegynder
26. maj 2011 - 00:01 #24
stik dem til karise_larry efter min mening

mvh
helt83
26. maj 2011 - 06:57 #25
Ping...

(Dette er så et [svar]...)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. maj 2011 - 16:31 #26
Øh hvorfor kommer jeg ikke med på point her???
Varmeproblem var da et af de første ting jeg bed mærke i. Læs indlæg #1

Og helt83 med hvilken beføjelse har du ret til at bestemme hvem pointene skal gå til?
Avatar billede vejmand Juniormester
26. maj 2011 - 23:32 #27
Avatar billede 220661 Ekspert
27. maj 2011 - 06:26 #28
Tak for point 1ti1.
Tak for ref vejmand.