Avatar billede mr8541 Novice
24. maj 2011 - 11:55 Der er 5 kommentarer

Ny bærbar

Jeg står for at udskifte min kære computer (bærbar) efter gode års loyal tjeneste. Men jeg er virkelig en nød når det kommer til grafik kort og processorer.

Ergo er jeg lidt på bar bund med at sammenligne det jeg har, med annoncer på nye og derfor spørger jeg nu jer om hjælp. Den nye skal som den gamle bruges til især Spil, film, og lign.

Jeg har lavet en dxdiag på min computer og den siger således:

System Manufacturer: Hewlett-Packard
System Model: HP Pavilion dv9700 Notebook PC
BIOS: Ver 1.00PARTTBL
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU    T8300  @ 2.40GHz (2 CPUs), ~2.4GHz
Memory: 3070MB RAM
Page File: 3853MB used, 2484MB available

Card name: NVIDIA GeForce 8600M GS
Manufacturer: NVIDIA
Chip type: GeForce 8600M GS
DAC type: Integrated RAMDAC
Device Key: Enum\PCI\VEN_10DE&DEV_0425&SUBSYS_30CC103C&REV_A1
Display Memory: 1776 MB
Dedicated Memory: 497 MB
Shared Memory: 1278 MB

Jeg har foreløbelig fundet disse 2 jeg måske tror kunne være noget for mig, men er som sagt ikke sikker på hvem hvad og hvorfor!

http://www.expert.dk/da/Computer/baerbar/0886111652327.aspx

http://www.expert.dk/da/Computer/baerbar/0885631716373.aspx

Hvilken en skal jeg vælge og hvorfor?

Skal du/I bruge mere info om den computer jeg har nu så sig endelig til. Jeg har kun copy pastet info om cpu og grafikkort da jeg har fået af vide det er det jeg mest skal se på.

Jeg håber en herinde vil hjælpe mig.
Avatar billede simon13 Nybegynder
24. maj 2011 - 13:44 #1
jeg ville tage den første hvis jeg var dig. de ser nogenlunde lige gode ud, men der er en stor pris forskel
Avatar billede mr8541 Novice
24. maj 2011 - 14:09 #2
Tak for din mening simon.. Men er der stor forskel på grafik kortene på de 2 fra expert? og er de bedre end den jeg har nu?
Avatar billede simon13 Nybegynder
26. maj 2011 - 10:57 #3
hvad skal du bruge din computer til??

dit nuværende grafikkort er ikke specielt hurtigt.. ikke rigtig beregnet til spil.

efter hvad jeg kan google så er der ikke en særlig betydelig forskel på de 2 grafikkort fra expert..

men et kraftigt grafikkort er jo næsten kun vigtigt når man spiller krævende spil, efter hvad jeg har forstået..

hvis du spiller krævende spil så vil jeg stærkt anbefale dig at købe en stationær! man får MEGET mere power for pengene i en stationær.. :) hvis du ender med at købe en stationær så tag et kig på www.topdata.dk , der får du meget for pengene..
Avatar billede mr8541 Novice
26. maj 2011 - 11:31 #4
Hej Simon.

Den jeg har nu er blevet brugt til spil, film og lign primært. Så det overrasker mig lidt at du siger grafikkortet er langsomt på den, for den har imponeret mig med hvilke spil den kan trække :-)

Den nye skal bruges til det samme, så derfor er det vigtigt at jeg får et grafikkort og en processor jeg kan regne med kan yde lidt.

Men det jeg forstår på dig er at den til 8000 jeg har set på ville være et udemærket valg til spil og lign, er det korrekt?

Jeg ved skam godt jeg kan få en god stationær og den ville kunne mere, men det er mere praktisk for mig med en bærbar da vi ikke har alt for meget plads :-)
Avatar billede simon13 Nybegynder
26. maj 2011 - 14:16 #5
okay jeg læste på i en test at dit nuværenge grafikkort ikke var beregnet til gaming :) men hvis det fungere nogenlunde nu, så må det der ati 6770 være meget bedre? :)

wuhu der lå et brev i postkassen hvor der stod at min computer var klar til afhentning på posthuset :) men skærmen er ikke fremme endnu -.-

hvis der er mere kan du så ikke skrive til min mail? jeg PM'er min mail til dig..