Avatar billede bondester Nybegynder
23. maj 2011 - 23:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ingen adgang til www-mappe

Hey

Jeg har netop sat en gammel computer op som server med Ubuntu 11.04, har også fået en Apache2, MySQL og FTP-server op og kører, men kan ikke få adgang / lov til at skrive til mappen /var/www/ hvor hosting filerne ligger i.

Jeg har forsøgt med:
sudo chmod 777 /var/www/

Men det hjælper ikke på situationen. Når jeg vælger egenskaber for mappen får jeg blot at vide jeg ikke er ejer.

Nogen der kan hjælpe??
Avatar billede bondester Nybegynder
23. maj 2011 - 23:45 #1
Ved sku ikke hvad der er sket, men nu virker det ;-)
Hvis nogen ved hvad jeg kan have gjort siger i bare til, så er der point ;-)
Avatar billede wanze Nybegynder
23. maj 2011 - 23:48 #2
Som du selv siger var problemet vel at du ikke ejede filerne. Hvorfor du lige pludselig gør nu er ikke til at sige.

Hvis du laver en ls -l vil du se, at alle filer er ejet af en bruger. Du kan overdrage filer til andre brugere vha chown.
Avatar billede bondester Nybegynder
26. maj 2011 - 22:21 #3
Tror bare jeg skal blive bedre til at genstarte de forskellige services ;-)