Avatar billede booster2 Nybegynder
23. maj 2011 - 18:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

wi-fi tv på nettet

Hej

jeg har netop købt et sony bravia tv der er wi-fi forberedt. Derfor købte jeg også den anbefalede wi-fi dongle: sony UWA-BR100.

Mit problem er hvad gør jeg nu, jeg har donglen jeg har en trådløs router og jeg har pc. Jeg vil gerne 2 ting

1) have tv et på nettet, (altså den skal kunne køre over min trådløse router (linksys))

2) have kontakt til mit tv via min pc(window 7).

jeg ved ikke hvordan jeg finder donglen og giver den tilladelse til at bruge routeren, ej heller hvordan jeg tilføjer den til mitn pc.

forslag modtages gerne.

på forhånd tak
Avatar billede claes57 Ekspert
23. maj 2011 - 18:54 #1
og der er ingen manual med dimsen? Skal vi bare læse højt for dig?
http://esupport.sony.com/US/perl/model-documents.pl?mdl=UWABR100
Avatar billede booster2 Nybegynder
23. maj 2011 - 19:08 #2
Nej ingen højt læsning tak. Manualen har efter min mening ikke så meget at fortælle ud over:

You can use this product by
connecting it to the USB port of a system
(such as a TV, Blu-ray Disc Player, Blu-ray
Home Theatre System, etc.).

Så lang var jeg kommet men hvordan jeg laver tilslutningen er nu stadigvæk et problem og det står der desværre ikke noget om i manualen.

Nu er jeg så heldig at det faktisk er lykkedes mig at gå ind og søge netværk via tv'et (hvilket man åbentbart skal. Og jeg har her fundet mit netværk + jeg kan vælge at oprette forbindelse dertil. Mit sidste problem er derfor at jeg skal have angivet en macadresse i min router for at den vil tillade adgang.

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg finder mac adressen på min dongle??
Avatar billede claes57 Ekspert
23. maj 2011 - 20:03 #3
du kan evt slå mac-adresse-filtrering fra på router - eller se på dimsen/vedlagt papir (jeg har haft en 'jensen' usb, og der stod mac-adressen på et klistermærke på den).
Avatar billede booster2 Nybegynder
23. maj 2011 - 23:56 #4
Takker.

har slået det fra så nu har jeg kun kode på mit net. jeg fandt min macadresse via min aktivering af fjernsynet (noget man åbentbart skal gøre) dog uden at routeren tillader den at koble sig på. nå men når jeg kører uden virker det fint dog er jeg lidt træt at at jeg ikke kan få det til at virke med mac filtrering, men sådan er det åbentbart. tak for hjælpen.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. maj 2011 - 08:58 #5
tjek lige den mac-adresse en gang til (jeg har flere gange tastet forkert i router).
der skal kun være tegn fra 0-9 og a-f
den skal måske tastes ind i et låst format (min ene router vil have : mellem blokke, en anden skal have -)
Men ellers så bare luk spørgsmålet.
Avatar billede booster2 Nybegynder
24. maj 2011 - 17:14 #6
hvorfor kan jeg kun acceptere mit eget svar og ikke dit?? hvis jeg skal give point er det vel mest fair at de gives til dem der har hjulpet.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. maj 2011 - 10:40 #7
jeg har kun lagt kommentarer - men hvis du vil dele ud, så er her et svar.