Avatar billede lazer2 Nybegynder
31. juli 2001 - 21:45 Der er 34 kommentarer og
3 løsninger

Noise Control Silverado på EPOX EP 8KHA?

Er der nogen der har prøvet ovenstående kombination?
Eller tilsvarende EPOX bundkort med NC Silverado køler?
Køler den godt, er der nogen problemer med Installering (Fysisk), mm.?
Toms Hardware guide priser Køleren til skyerne, men \"min\" forhandler shg.dk vil ikke kendes ved den.
Hjælp!
Avatar billede lazer2 Nybegynder
31. juli 2001 - 21:47 #1
Avatar billede crazylip Nybegynder
31. juli 2001 - 21:47 #2
hmm lyder sgu da mystisk at shg ikke vil kendes ved den????
det skulle ellers være en af de bedste køler til cpu.
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. juli 2001 - 21:48 #3
Det er i hvert fald en der skrives meget om på Eksperten, jeg tror der en eller to der har haft vanskeligheder med monteringen.
Din forhandler har nok noget andet han heller vil sælge!
Avatar billede crazylip Nybegynder
31. juli 2001 - 21:49 #4
Avatar billede crazylip Nybegynder
31. juli 2001 - 21:52 #5
Har oxo hørt at hvis man skal flytte kabinet rundt omkring, skal man huske at afmontere køleren da den vejer rigtigt meget og i sjældne tilfælde kan knække cpu....
Avatar billede cybermouse Nybegynder
31. juli 2001 - 21:52 #6
holdt dig laaaaaaaaaaaaangt fra shg de er ikke andet end snyd og bedrag multimedie experten ligger ret tæt på hvor shg ligger og kører med de nogenlunde samme priser men laaaaaaaaaaaangt bedere service kig på www.m-e.dk for mere og nej jeg arbejder ikke for nogen computer butik hvis det er hvad du tror
Avatar billede lazer2 Nybegynder
31. juli 2001 - 21:54 #7
Jeg har læst at jeg skal afmontere køleren, ved \"flytning\". Men den står altid fast\" så det er ikke et merkant minus.
Avatar billede scandinav Nybegynder
31. juli 2001 - 21:55 #8
Avatar billede crazylip Nybegynder
31. juli 2001 - 21:56 #9
cpu KAN knække...gør det sikkert ikke!
Avatar billede crazylip Nybegynder
31. juli 2001 - 21:58 #10
fra hardinfo:

Var vi så tilfredse med produktet ? –egentlig ikke, men selve ideen er fantastisk god, og det er helt klart den vej man skal hvis der skal produceres effektive, men lydsvage kølere til de hurtige processorer. NC valgte desværre at klippe lidt for mange hjørner i deres produktion, og det er på trods af at der p.t. er op til 4 ugers leverings tid på denne køler.

De to radial blæsere er kraftige nok til at køle en 1.5GHz som NC lover –det vælger vi at tro på –med selve designet af kombinationen mellem sølvpladen og resten af køleren trænger til en opstrammer, ellers vil den ikke på noget tidspunkt kommer til at egne sig til de rigtigt hurtige CPU’er.

Egentlig så vi helst en helt anden køleprofil end den der bliver brugt af NC evt. en i kobber, og hvis de så lige kunne fremstille en lidt bedre monteringsbøjle ville det også være rart –det virker lidt amatøragtigt at firmaet gør opmærksom på at køleren skal afmonteres før computeren kan transporteres –evt. et design der gør brug af de 4 huller der sidder rund om alle nyere Socket A bundkort, eller en bøjle de udnytter alle tapperne på selve soklen.

Avatar billede cybermouse Nybegynder
31. juli 2001 - 22:03 #11
hvor stor er cpu\'en for hvis du er heldig kan du bruge en zalman flower af kobber kig på www.studiedata.dk (vel at mærke uden blæseren hvis du ikke vil oc)
Avatar billede crazylip Nybegynder
31. juli 2001 - 22:05 #12
http://www.xdata.dk/xdata/prodInfo.asp?EDBP=H505-364-5464
hvad med coolermaster (kan klare 1.5 Ghz)
Avatar billede lazer2 Nybegynder
31. juli 2001 - 22:07 #13
Jeg skal køle en A Thunderbird 1400 Mhz
Avatar billede crazylip Nybegynder
31. juli 2001 - 22:08 #14
Avatar billede crazylip Nybegynder
31. juli 2001 - 22:10 #15
Avatar billede lazer2 Nybegynder
31. juli 2001 - 22:11 #16
Det lyder godt med denne sindsyge blæser, men kan den monteres på mit EP 8KHA?
Og det \"larmer\" jo mere
Avatar billede scandinav Nybegynder
31. juli 2001 - 22:11 #17
Avatar billede crazylip Nybegynder
31. juli 2001 - 22:16 #18
ok lazer2!
den må ikke larme, den skal være billig og kunne klare 1,4 ghz ?
så skal de være den her http://www.extremehardware.dk/product.asp?product=117&page=1
Avatar billede crazylip Nybegynder
31. juli 2001 - 22:19 #19
sorry den kan kun klare 1,2 så er coolermaster bedre!
Avatar billede lazer2 Nybegynder
31. juli 2001 - 22:20 #20
Den behøver nu ikke at være speciel billig, den skal være støjsvag, og køle effektivt, og passe fysisk på EPOX 8KHA.
Avatar billede scandinav Nybegynder
31. juli 2001 - 22:23 #21
Avatar billede scandinav Nybegynder
31. juli 2001 - 22:24 #22
men ikke spesielt støjsvag;(
Avatar billede lazer2 Nybegynder
31. juli 2001 - 22:26 #23
Korrekt, og den virker for godt til at være sand.
Avatar billede lazer2 Nybegynder
31. juli 2001 - 22:33 #24
Kors i R__\'en det bliver ikke nemt at finde en køler. Der er MANGE Parametre, at tage højde for. Og mange forskellige tests, som er totale modsætninger. Jeg har fundet ud af indtil videre: NC Silverado er en god køler, men kun ved lav hastighed, og den er konstrueret godt, men samlet dårligt. Hvad skal jeg dog vælge????????
Avatar billede crazylip Nybegynder
31. juli 2001 - 22:39 #25
tag den her http://www.studiedata.dk/product.asp?product=144&page=1
kan klare 2 Ghz og har et lydniveau på 45db.

Jeg syntes egentlig der manger en lille dB skala til at sammenligne med:
0 dB Høretærskel for normalt øre
10 dB Svag raslen af blade
20 dB Hænder, der gnides mod hinanden
30 dB Fuglesang, hviskende tale
40 dB Dæmpet radiomusik
50 dB Dæmpet tale
60 dB Almindelig samtale

Lydstyrken måles i enheden decibel, forkortet dB, i en logaritmisk skala. Den logaritmiske skala betyder, at en forøgelse af lydstyrken på 8 -10 dB opleves som en fordobling af støjniveauet. Man kan altså ikke bare lægge dB-tal sammen på normal facon.

1 dB Mindst hørbare, øjeblikkelige ændring
3 dB Mindst mærkbare ændring
6 dB Opleves som markant ændring
8-10 dB Opleves som en fordobling / halvering
Avatar billede scandinav Nybegynder
31. juli 2001 - 22:39 #26
Om du ikke skal overklokke.... så kan du ikke \"gå helt forkaert\" uansett...Tenk på å sörge for en god ventilasjon inne i chassiet også..
Mitt siste bud må nok bli denne;)
http://www.dinside.no/page/artf/25650.shtml?
Avatar billede crazylip Nybegynder
31. juli 2001 - 22:44 #27
her er en go liste over mange køleres temp og db!
http://www.hardwaretidende.dk/hard/stories.php?story=01/05/22/1386173
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. juli 2001 - 22:47 #28
crazylip> Helt rigtigt, rart at se det på den måde!
Avatar billede lazer2 Nybegynder
31. juli 2001 - 22:50 #29
scandinav--> LOL ret god ide.
crazylip--> Igen Swiftech MC462A hmm, den må jeg overveje.
Men hvis jeg prioritere Stilhed fremfor overclocking, så kan jeg vel stadig vælge NC Silver..?
Jeg er dælme stadig i tvivl.
Avatar billede crazylip Nybegynder
31. juli 2001 - 22:52 #30
Swiftech vejer altså en del..hehe http://www6.tomshardware.com/cpu/01q2/010521/cooler-31.html
AMD anbefaler ikke kølere der vejer over 300 Gram!!
Avatar billede lazer2 Nybegynder
31. juli 2001 - 22:59 #31
Ja, men de siger jo, at den monteres direkte på Boardet med skruer, så skulle man jo være dækket ind???
Avatar billede crazylip Nybegynder
31. juli 2001 - 23:08 #32
Avatar billede lazer2 Nybegynder
31. juli 2001 - 23:11 #33
Hmm. Jeg vil fortrække til mine tanker, og tage en beslutning ud fra alle parametre. Mange tak for Jeres hjælp, den har været Uundværlig.
Points til alle.
Avatar billede scandinav Nybegynder
31. juli 2001 - 23:18 #34
Tak for points.... og lykke til:)
Avatar billede crazylip Nybegynder
31. juli 2001 - 23:23 #35
ja tak for point:)
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2001 - 13:15 #36
Jeg har selv en NC silverado 50 og kan kun sige at den er perfekt. Den er ikke den sindsygeste køler, men sjældent bare mere en en enkelt grad varmere en minne venners sindsyge kølere.

Hardinfos udtalelser er voldsomt amatør agige i denne sammenligning. De siger at de bør lave den af kobber istedet. Kobber er ikke lige så god en varmeleder som sølv er. Mange påstår dog at kobber er så meget billigere at det godt kan betale sig. Men jeg troede det var meningen at vi ville have en GOD køler!

NC silverado siger næsten ingenting. Men til gengæld køler den bedre end en volcano.

Samtidig er det jo ligegyldigt om hvordan den spændes fast. Silverado er nem at sætte på, og kan pga sin fleksible montering altid sidde præcist lige på CPUen, som vel er det i vil have. Hvis man flytter sin computer af en eller anden grund tager det heller ikke mange sekunder at pille den fra. Mange andre kølere er så stramme at man risikerer at knække sin processor.

Der er en anden rettelse.

-----------------------------
Jeg syntes egentlig der manger en lille dB skala til at sammenligne med:
0 dB Høretærskel for normalt øre (nej for en fint øre)

10 dB Svag raslen af blade (nope. Det er først ved 20 dB)

20 dB Hænder, der gnides mod hinanden (er det en tømrer eller en advokat? denne sammenligning er aldrig blevet brugt i lydbranchen)

30 dB Fuglesang, hviskende tale (fuglesang typisk 40 dB, samme med hviskende tale. 30 dB er typisk et soveværelse om natten..... bare ikke hos mig. Jeg snorker vist en smule siger min underbo)

40 dB Dæmpet radiomusik (Nej det var her fuglene og hvisken kommer ind i billedet)

50 dB Dæmpet tale (PRÆCIS!!)
60 dB Almindelig samtale (Næsten rigtigt. Typisk de 55-60 db. Tæt nok på)

Lydstyrken måles i enheden decibel, forkortet dB, i en logaritmisk skala. Den logaritmiske skala betyder, at en forøgelse af lydstyrken på 8 -10

(I en logaritmisk skala er 6 det dobbelte!)

-dB opleves som en fordobling af støjniveauet. Man kan altså ikke bare lægge dB-tal sammen på normal facon. (jo fordelen ved dB er at man kan lægge tallene sammen istedet for at skulle gange lystrykket i uPascal)

1 dB Mindste hørbare, øjeblikkelige ændring (man opfatter kun 1 dB i underbevidstheden)

3 dB Mindste mærkbare ændring

6 dB Opleves som markant ændring (nej. Det er en fordobling)

8-10 dB Opleves som en fordobling / halvering (Nej. 10 vil opleves som en voldsomt markant ændring. Typisk generene, hvis man ikke selv styrer forløbet)
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2001 - 13:16 #37
Foresten, held og lykke med dit køb. Hvad det end måtte blive. Jeg kan i hvert fald anbefale silverado!